סרטון נוסף של בצלם: לוחם שמח על פגיעת כדור גומי בערבי שזרק עליו אבנים

ארגון השמאל הקיצוני פרסם תיעוד, במהלכו נראו לוחמי צה"ל יורים כדורי גומי על מתפרעים ערבים בשומרון ושמחים על שפגעו בהם, "פס קול צורם ל-51 שנות כיבוש". ראש מועצת שומרון: "מחבל או פורע חוק שפוגע בביטחון אזרחי ישראל או חייליה, צריך לקבל תגובה נחושה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/04/18 16:19 ט באייר התשעח

סרטון נוסף של בצלם: לוחם שמח על פגיעת כדור גומי בערבי שזרק עליו אבנים
הסרטון החדש של בצלם, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ארגון "בצלם" פרסם היום (שלישי) סרטון נוסף במטרה להראות כי לוחמי צה"ל מתנהגים באופן לא מוסרי. בסרטון, שתיעד אירוע הפרת סדר בשומרון, נראו חיילים כשהם שמחים על שישרו כדורי גומי על ערבים שיידו לעברם אבנים.

לטענת אנשי ארגון השמאל קיצוני, המקרה אירע ביום שישי לפני כשבוע וחצי בכפר מדמא שבמרכז השומרון. במהלך האירוע ניסו עשרות מתושבי הכפר להסיר חסם של צה"ל ולמקום הוקפצו כוחות צבא.

בהמשך יידו חלק מהתושבים אבנים לעבר הלוחמים ואלה השיבו בירי כדורי גומי, ורימוני גז והלם. בסרטון שהופץ בכלי התקשורת נראים שלושה לןוחמים כשהם מנהלים ביניהם דו שיח, תוך שהם מודעים לכך שמצלמים אותם.

בתיעוד נראה אחד המפקדים כשהוא מתדרך קלע מתי בדיוק לבצע את הירי ולאחר שכדור הגומי נורה שמח הלוחם על הפגיעה באחד הפורעים הערבים

בהודעת ארגון "בצלם" נטען כי שבעה מתושבי הכפר נפצעו ושניים הועברו לטיפול רפואי בבית חולים בשכם. לדבריהם, "צהלות שמחה על פגיעה באדם המבקש לפתוח את הכביש למקום מגוריו ושיחות בשוויון נפש על דרכים נוספות לפגוע בו ובחבריו הן אך פס קול צורם ל-51 שנות כיבוש".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את אנשי "בצלם" וטען כי הם רק פוגעים בחיילי צה"ל ובביטחון המדינה, "ארגון בצלם מורכב מחבורה של אובססיביים שרודפים את חיילי צהל בצורה של טורדנות כפייתית. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ומגבים את החיילים בצורה מלאה. מחבל או פורע חוק שפוגע בביטחון אזרחי ישראל או חייליה, צריך לקבל תגובה נחושה. אני קורא לפיקוד הבכיר של צה"ל ולשר הביטחון לגבות את החיילים הללו בפה מלא".