חדשות כיפה

סרבן הגט לפני שהוסר מקבוצת וואטסאפ של הבית היהודי: "שני צדדים לכל סיפור"

ירון אטיאס, שבית הדין הרבני אישר את פרסום שמו וכן נקיטת סנקציות נגדו, ביקש להגיב בקבוצה על הפרשה. אחד החברים בקבוצה: "לפני שמלבינים כך פניו של אדם, רצוי לפנות אליו בפרטי". חברה אחרת: "בית הדין עשה את זה וקבע הוראות ברורות"

ירון אטיאס

ירון אטיאסצילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

ירון אטיאס, סרבן הגט ששמו הותר לפרסום על ידי בית הדין הרבני בחיפה לצד הוראות לסנקציות נוספות, הוסר אמש (רביעי) מאחת מקבוצת הוואטסאפ הסגורות של הבית היהודי אחרי שהנושא עורר דיון והוא אף הספיק להתבטא בעניינו.

אחת מחברות המפלגה פרסמה בקבוצה הסגורה בשם "הבית היהודי הבית החברתי", את פסק הדין של בית הדין הרבני בעניינו של אטיאס וזכתה למספר תגובות.

רב ופעיל מוכר בזירה הציבורית הגיב לפרסום ההודעה וכתב כי הוא חושב שאטיאס "חבר בקבוצה. בהיכרות הקטנה שיש לי איתו נראה שמדובר באדם איכותי. מציע לשאול את פיו לפני שמפרסמים דבר כזה". רב נוסף הצטרף לדעה זו וכתב כי  "ירון חבר הקבוצה כאן, לפני שמלבינים כך פניו של אדם, רצוי לפנות אליו בפרטי. מי ששמע את השתלשלות הדברים ממקור ראשון לא היה ממהר לפרסם".

ניסה להגיב והוסר מהקבוצה

ניסה להגיב והוסר מהקבוצהצילום: צילום מסך

אמש, בצעד חריג, אישר בית הדין הרבני האזורי בחיפה, לפרסם את שמו ותמונתו של סרבן הגט, במטרה להפעיל עליו לחץ ציבורי וחברתי. בין הסנקציות שאושרו להטיל עליו איסור לצרף אותו למניין, לדבר עמו, לשאול לשלומו, לסחור עמו, לחלוק לו כבוד, ואף נאסר לענות אחריו לקדיש.

אטיאס עצמו התייחס לנושא בקבוצה של המפלגה וכתב "כחבר הפורום אני שמח על הזכות שניתנת לי להגיב לדברים. כמובן שאינני מכחישם אלא כפי שאשתי כתבה, שני צדדים לכל סיפור". עוד הוא כתב כי מאחר והוא חוזר מחופשה הוא מתכוון בהמשך הערב לפרסם תגובה מסודרת בקבוצה.

"תוהה על המוסר הכפול ששוב מרים את ראשו בקבוצה הזאת", כתבה אחת מחברות הקבוצה כמענה לשני הרבנים שביקשו לא לשפוט את חברם, "יש כאן פסק דין של בית הדין הרבני עם הוראות מפורשות. אני לא שופטת את אחד הצדדים, בית הדין עשה את זה וקבע הוראות ברורות". עוד היא כתבה כי אותם רבנים צריכים להסביר "מדוע מותר להם לאתגר את פסק בית הדין".

פסיקת בית הדין הרבני

פסיקת בית הדין הרבניצילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

בשלב זה החליט מנהל הקבוצה, לאחר שלדבריו הוא התייעץ בנושא עם דמויות תורניות בכירות, להסיר את אטיאס מהקבוצה ובכך למלא את הסנקציות שהוטלו עליו באמצעות בית הדין הרבני.

לאחר פעולה זו המשיך הדיון כשאחד מהרבנים שהשתתפו בו אמר כי הוא "לא מאתגר את פסיקת בית הדין, אלא סברתי שאם כתבו בקבוצה על אדם שהוא חבר הקבוצה, אז ראוי לתת לו להגיב. ובטח לא להסיר אותו".

חבר אחר בקבוצה לא התרשם מהדברים וכתב כי "הקבוצה כאן אינה עיתון שמבקש את תגובת החייב לאחר פסק הדין אם ניתן כנגד אדם פסק דין את טענותיו מסתמא הוא השמיע בבית הדין ואלו לא השתכנעו. אם הוא חושב שיש לו עוד מה לומר  ודאי שלא כאן המקום אלא במסגרת הערעור לבית הדין הגדול לערעורים. אנחנו מקיימים את הוראות פסק הדין גם אם זה כואב".

10.05.2018

1. צודקים במאה אחוז (מרקוס)

לפי הכתבה נראה שדווקא רבנים לא מזדרזים לקיים את פסק בית הדין,
ואילו חברים מן השורה מבינים את המובן מאליו: אם כל אחד יחליט שפסק
בית הדין לא מוצא חן בעיניו - זה חורבן גמור.
יש שני צדדים למטבע, אבל רק צד אחד לפסק הדין, שמחייב את כולם.

דווח על תגובה לא ראויה
10.05.2018

2. מחזק את בית הדין, חייב נידוי (אלון)

דווח על תגובה לא ראויה
10.05.2018

3. קודם שייתן גט ואחר כך שיאמר מה שיש לו לומר. (אישה אינה שבויה)

דווח על תגובה לא ראויה
10.05.2018

4. אכן באמת שני צדדים לכל מטבע (נדב)

ובית הדין רבע את פסק דינו לאחר ששמע את שני הצדדים, אלא אם כן אחד הצדדים ביקש להישאר בשתיקתו...

כאמור, מדובר בצעד חריג.
לצערנו, יש יותר ממקרה גירושין אחד במדינת ישראל. קורה לא אחת שזוגות לא מסתדרים ביניהם אבל ברוב המקרים שמגיעים לידי גט, הגט ניתן ללא בעיה. כאשר ישנה בעיה מיוחדת הגורמת לעיכוב הגט, יש בית הדין הרבני מתערב כדי להסדיר את העניין. גם במקרים אלו, נדיר שבית הדין יפנה לסנקציות, כל שכן לסנקציות קיצוניות שכאלה.

לכל הקוראים - כמה מקרי גירושין אתם מכירים, ומתוכם כמה היו צריכים להתערבות מיוחדת של בית הדין הרבני וכמה מקרים אתם זוכרים שהגיעו לסנקציות כאלה?

מוטב שבמקום להתחסד עם אמירות "שני צדדים לכל סיפור", שיחשוב למה המקרה שלו הגיע לגירושין, למה דרש התערבות מיוחדת של בית הדין, ומכל המקרים, למה המקרה שלו קיבל צעד קיצוני שכזה...

מזל שבית הדין הרבני לא מוציא סנקציות כאלה בכל יום, כך אנחנו יודעים שכאשר דבר כזה יוצא, הוא הכי מוצדק בעולם.

תפקיד בית הדין לשפוט בין הצדדים השונים של סיפור, בין אם זה צד אחד, שניים או מאה. לא תפקיד הציבור לנהל חקירה שכזו. תפקיד הציבור להישמע לפסק בית הדין.

כפי שכבר נאמר בתגובה אחרת - את טענותיו שישמיע בפני בית הדין.

דווח על תגובה לא ראויה
11.05.2018

5. עוברים על דברי תורה (נתי חתוכה)

אסור להחרים אדם שזה מצער ומשפיל ואסור מהתורה. והרבנים הפזיזים במרוצם להזיק ולכפות עוברים על דאורייתא מפורש!

דווח על תגובה לא ראויה
11.05.2018

6. ל-5, לבית דין מותר להחרים ולנדות את העובר על דברי תורה ועל פסקי דין של תורה (א.ב.)

עיין בגמרא, עיין בראשונים, עיין באחרונים, ותיווכח שהכול מודים שיש בסמכות בית דין של תורה לנדות על העוברים על פסק הדין.

דווח על תגובה לא ראויה
11.05.2018

7. 5 - תגיד לי, אתה נורמלי? מהתורה לבית דין ח-ו-ב-ה לעשות זאת (אבל אני תמה שאתה לא רואה את האיסור מהתורה שהעגונה עוברת בגלל)

ומניין לך שבית הדין פזיז? זה לא כאילו כל שני וחמישי יוצאים בהכרזה כזאת.

אגב, להזכירך, מצד הדין האמיתי (!) "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני".
אתה רוצה דין תורה? סבבה!

שיקשרו אותו לעמוד וילקו אותו עד שיאמר רוצה אני (או עד שתתאלמן... מה שבא קודם)

ואם בהלכה עסקינן, תמהני אם אין צורך להלקות אותך מלקות מרדות על ביזוי בית הדין, או שאתה פטור מדין שוטה (שאתה שוכח שזו בדיוק סמכות בית הדין) חרש (לזעקת העגונה מסורבת הגט) וקטן (בדעת).

דווח על תגובה לא ראויה
14.05.2018

8. רק מי שמכיר (kobi)

רק מי שמכיר את המערכות השונות יודע שמאחורי כל אישה אפי המסורבת או הסרבנית עומדים ילדים שגם להם גרסא מזווית שונה בסיפור המציאות ובטח לאבא .יכול בהחלט להבין אותך גם אם לא אצדיק .
.

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2018

9. כל הכבוד מפלגת בית יהודי זה לקיים דברי בית דין קודם כל (צחי)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב בן ציון אלגאזי צילום: יחצ

פרסום ראשון: הרב אלגאזי מונה לראש ישיבת רמת גן

קרא עוד