סקר חדש קובע: ברקוביץ' מנצח את אלקין בירושלים

על פי הסקר, בהנחה שהשר להגנת הסביבה יתמודד לראשות העיר מול יו"ר "התעוררות" הוא יזכה ל-49.1%, בעוד ברקוביץ' יזכה ב-50.9%. הציבור הדתי לאומי והחרדים מעדיפים את אלקין, אך לא באופן גורף

חדשות כיפה דויד ליבנה 07/05/18 12:39 כב באייר התשעח

סקר חדש קובע: ברקוביץ' מנצח את אלקין בירושלים
האחד הכריז על מועמדותו והשני עדיין מתלבט, צילום: פלאש 90, מרים אלסטר ושרון גבאי

רוב הציבור בירושלים מעדיף את יו"ר תנועת "התעוררות", עופר ברקוביץ', כראש עיר על פניו של שר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, כך עלה מסקר חדש שהתפרסם היום (ב') לקראת הבחירות המקומיות. עוד עלה כי למרות היותו מועמד חילוני, זוכה ברקוביץ' לתמיכה הן בקרב הציבור הדתי לאומי והן בקרב הציבור החרדי, זאת למרות שהסקר בחן את מועמדותו מול מועמד דתי.

כחודשיים לאחר הסקר הקודם שבדק את מועמדותו של ברקוביץ' מול משה ליאון בקרב הציבור הציוני, ביקשו ב"התעוררות" לבחון את מועמדותו אל מול השר אלקין, ששמו עלה כמי שמעוניין להעביר את כתובתו לירושלים כדי להתמודד על ראשותה.

בסקר שנערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מינה צמח ומנו גבע, שכלל הפעם גם את הציבור החרדי, נבחנה השאלה מי האיש שראוי מבחינת הירושלמים להוביל את בירת ישראל בחמש השנים הבאות - יו"ר "התעוררות" ברקוביץ' או השר אלקין. המדגם כלל 500 איש מאוכלוסיות שונות בעיר, ומניתוח הנתונים עלה כי ברקוביץ' מנצח עם תמיכה של 50.9% אל מול 49.1% לשר זאב אלקין.

עיריית ירושלים

הסקרים מתחילים לזרום. עיריית ירושליםצילום: פלאש 90. אנה קפלן

בקרב הציבור הדתי לאומי אלקין זוכה לתמיכה של 31%, בעוד ברקוביץ' זוכה לתמיכה של 19%. עבור ברקוביץ' מדובר בעלייה של ארבעה אחוזים בקרב הציבור הדתי לאומי לעומת הסקר הקודם. 37% מהציבור הדתי לאומי שענו על הסקר הנוכחי אמרו כי עוד לא החליטו במי יתמכו.

אלקין זוכה באותם אחוזי תמיכה גם בקרב הציבור החרדי, בעוד ברקוביץ' זוכה ל-8% ו-40% טרם החליטו. בקרב הציבור החילוני ברקוביץ' זוכה ברקוביץ' לתמיכה גורפת עם 53% מול 8% עבור אלקין. בקרב הציבור המסורתי מקבל ברקוביץ' כ-32% תמיכה בברקוביץ' לעומת אלקין עם כ-16%.

גם במדד האהדה וההכרות זוכה ברקוביץ' להישגים. בסקר שנערך עם הכרזתו על הריצה 43% מתושבי העיר הלא חרדיים לא הכירו את ברקוביץ', בעוד כיום מדובר על 26% בלבד. בתוך כך נהנה ברקוביץ מאחוזי אהדה מרשימים כאשר אחוזי האהדה של ברקוביץ' גבוהים פי ארבעה מאחוזי אי האהדה. 

במטה של ברקוביץ' לא הופתעו מהתוצאות, אנשיו הבהירו כי הציבור הירושלמי חכם, הוא יודע מי עובד קשה למענו כבר למעלה מעשור ומי מחפש סידורי עבודה. "העבודה הקשה שלנו משתלמת, רמת המוכנות והעבודה בשטח עושות את שלהם" אמרו במטה.