סקר חדש: כשנתניהו מחוץ למשוואה בנט נתפס כמנהיג הימין

תומכי ימין ומרכז נשאלו מי לדעתם ישמור על ארץ ישראל ועל ירושלים, מי ילחם בטרור ויוכל להחליף בבוא הזמן את נתניהו. יו"ר הבית היהודי גרף בכל השאלות את מרבית הקולות, ובשאלת סימון היורש של ראש הממשלה הוא קיבל קרב צמוד מגדעון סער

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/17 16:57 יז באב התשעז

סקר חדש: כשנתניהו מחוץ למשוואה בנט נתפס כמנהיג הימין
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

סקר מיוחד שנערך בקרב מצביעי ימין ומרכז, גילה היום (רביעי) כי המועמד המוערך והמועדף על הימין בישראל, בנטרול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, כשבנושא המועמדות לראשות הממשלה מעט מאחוריו היה השר לשעבר גדעון סער.

בסקר שבוצע על ידי "מכון סמית למחקר" נדגמו 450 בני אדם שבבחירות האחרונות הצביעו לליכוד (46%), לבית היהודי (16%), לאחת מהמפלגות החרדיות (14%), למחנה הציוני או יש עתיד (8%), לכולנו (8%), לישראל ביתנו (7%) ולמפלגות אחרות (1%).

האישים עליהם נדרשו הנסקרים להצביע היו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לשעבר גדעון סער, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון.

על השאלה מי נחשב מבחינתם המועמד האידיאליסט ביותר, 39% ענו שבנט, 12% הצביעו על סער, 11% על ליברמן ו-8% סימנו את כץ, ארדן ויעלון כל אחד.

גם בשאלת הנאמנות לארץ ישראל הוביל בנט בפער גדול עם48% כשליברמן הרחק מאחור עם 11% וכל השאר עם פחות מ-10%.

54% מהנשאלים סברו כי שר החינוך הוא הדמות הפוליטית שמשקפת יותר מכל את ערכי הימין וגם כאן ניצבו שר הביטחון עם 15% וכל השאר עם אחוזים בודדים.

נרקם ביניהם דיל? נתניהו וסער

מי ירש את נתניהו? נתניהו וסערצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לגבי מי הפוליטיקאי שיעמוד בצורה הכי טובה מול הטרור הערבי, שליש ענו שיו"ר הבית היהודי הוא זה שמקנה להם ביטחון, אך במקרה הזה הפער הצטמצם כשליברמן גרף 27% וכל השאר הסתפקו שוב באחוזים בודדים.

הפער בין בנט לשאר צמח שוב כשעורכי הסקר שאלו מי ישמור על ירושלים מאוחדת. שר החינוך קיבל את אמונם של 60% מהנשאלים, יו"ר ישראל ביתנו זכה לאמונם של 11%, ארדן קיבל 6%, וכל השאר קיבלו 5% ומטה.

השאלה מי צריך לרשת את נתניהו ולעמוד בראש גוש הימין, התחלקה לשני חלקים. בחלק הראשון עמדו ששה מועמדים פוטנציאלים ובנט קיבל 26%, סער 20%, ארדן 13%, כץ 12%, ליברמן 8% ויעלון 5%.

כשמספר המועמדים צומצם לשלושה, בנט גרף 37%, סער נשף בעורפו עם 36% וליברמן הסתפק ב-13% בלבד, 14% נותרו ללא דעה.