סמוטריץ' יציג: כך נפנה את הערבים והפלסטינים מרצון. מתנגדיו: "קיצוני"

בשבוע הבא תיערך ועידה מדינית מיוחדת של האיחוד הלאומי, במסגרתה תוצג "תכנית ההכרעה" של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שעיקרה הסדרת נושא הפלסטינים וערביי ישראל וחיזוק ריבונותה של המדינה. תנועת V15 לשעבר: ""אסור לנו להישאר בבית כשהקיצוניים לוקחים את המושכות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/17 10:06 טז באלול התשעז

סמוטריץ' יציג: כך נפנה את הערבים והפלסטינים מרצון. מתנגדיו: "קיצוני"
יציגו תכנית מדינית חדשה. אריאל וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגת האיחוד הלאומי צפויה לכנס בשבוע הבא ועידה מיוחדת במהלכה יחשוף ח"כ בצלאל סמוטריץ' אץ 'תכנית ההכרעה' שהגה. לתכנית יש כבר מתנגדים רבים, לאחר שחלקים ממנה נחשפו בהרצאה סגורה שנתן בפני אנשי ציבור מקרב הציונות הדתית.

תכניתו של סמוטריץ', שזכתה לשם "תקווה אחת – תכנית ההכרעה של ישראל", והועידה עצמה ינסו להעמיד אלטרנטיבה לפתרונות השמאל והמרכז למצב המדיני שלדברי אנשי המפלגה מבוססים בעיקר "על חלוקת הארץ ועל הגדרה לאומית ערבית בארץ ישראל". 

לפני מספר חודשים בנאומו בכנסת, הוא חשף את עיקרי פתרונותיו לסכסוך בין ישראל לפלסטינים. בין הדברים שמנה ניתן לציין עידוד הגירה מרצון,  כלומר ויתור על שאיפות לאומיות בתמורה לפיצוי כספי ועזרה בכל נושא ההגירה מישראל. רעיון נוסף הוא פירוק הרשות הפלסטינית והחלת החוק הישראלי בכל רחבי יהודה ושומרון.

נושא נוסף שח"כ סמוטריץ' דיבר עליו הוא שימת דגש גדול על חיזוק מפעל ההתיישבות והגדלת מספר התושבים באופן משמעותי ודרמטי. כמו כן הוא הציע לתת לערביי יו"ש זכויות רבות למעט זכות הבחירה לכנסת, הכל בתמורה שיזנחו את שאיפתם לקיים מדינה פלסטינית בשטחי מדינת ישראל.

באופן כללי הוא מתוכנן להציע לשנות גם את הטרמינולוגיה של חלקים בימין הישראלי שטוענים כי אין סיבה לנהל מו"מ עם הפלסטינים רק מכיוון שאין פרטנר אמיתי לשלום. לדעתו, הסיבה המוצהרת שישראל לא נכנסת לתהליך מדיני שאמור לכלול מסירת שטחים, צריכה להיות הדגשת עובדת זכותנו על הארץ ולא שיקולים פרגמטיים כאלה ואחרים.

תהלה פרידמן

מוטרדת מרעיונתיו של סמוטריץ.תהלה פרידמןצילום: ללא קרדיט

לכנס שיתקיים במלון לאונרדו בירושלים, ואליו צפויים להגיע שר החקלאות ויו"ר הסיעה אורי אריאל, מזכ"ל המפלגה אופיר סופר, רבנים וחברים נוספים, קמו כבר מתנגדים רבים כמו תנועת 'דרכנו' שהיא גלגול מתקדם של תנועת V15 שפעלה בבחירות 2015 להחלשת כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעה שהם פרסמו לקראת הועידה של האיחוד הלאומי, הם קראו לציבור להגיע למקום הכינוס ולהפגין נגד תכנית ההכרעה של סמוטריץ' שלטענתם "תכריע את הציונות". בהמשך ההודעה נכתב כי רעיונות התכנית יובילו למדינה דו לאומית שתחריב את המפעל הציוני, "אסור לנו להישאר בבית כשהקיצוניים לוקחים את המושכות".

מי שגם יצאה נגד רעיונותיו של סמוטריץ' היא יו"ר תנועת 'נאמני תורה ועבודה', תהלה פרידמן, שנכחה בשיחה סגורה של חבר הכנסת עם אנשי ציבור מהציונות הדתית לפני כארבעה חודשים. פרידמן, שאז עדיין לא נכנסה לתפקידה החדש בתנועה, פרסמה על שיחה זו פוסט חריף בדף הפייסבוק שלה וטענה כי מהדברים עלה כאילו הוא מעודד הרג ערבים שלא יסכימו להתפנות מבתיהם.

פרידמן כתבה כי חבר הכנסת מהבית היהודי ציין שבמידה ויהיו כאלה שלא יסכימו להגר מרצונה הוא אמר שהאופציה הבאה היא להילחם ושצה"ל כבר ידע מה צריך לעשות, "כאשר הוא נשאל: 'אתה מדבר על משפחות. ילדים ונשים ממשפחות שלא מוכנות לקבל את התנאים'. התשובה היתה: 'כן, במלחמה כמו במלחמה'.  כשהזדעזעתי בפני חברים מהבית היהודי, אמרו לי אלה: 'עזבי. הוא קיצוני. הוא שוליים. אין לו השפעה אמיתית'".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן