סכנה: מוהלים שרשיונם נשלל ממשיכים להופיע ברשימת המומלצים של הרבנות הראשית

מפרוטוקולים של הרבנות עולה כי ישנם מוהלים שרשיונם נשלל עקב רשלנות והם עדיין מופיעים ברשימת המוהלים המוסמכים. מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "הרבנות מועלת בתפקידה". הועדה לפיקוח על מוהלים: "השמות נגרעים מייד מהרשימות"

חדשות כיפה 18/05/17 11:24 כב באייר התשעז

סכנה: מוהלים שרשיונם נשלל ממשיכים להופיע ברשימת המומלצים של הרבנות הראשית
ברית מילה, תינוק, מוהל,, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

נולד לכם בן? מזל טוב! בין ההכנות הרבות שמתלוות לאירוע המרגש, חשוב שתשימו לב שהמוהל שאתם בוחרים שיכניס את בנכם בבריתו של אברהם אבינו, מחזיק ברישיון בר תוקף. כשיתכן שעיון ברשימת המוהלים המומלצים של הרבנות לא יספק לכם את כל המידע הדרוש.

ב-'ידיעות אחרונות' פורסם היום (חמישי) כי ישנם מוהלים שרשיונם נשלל עקב רשלנות ובכל זאת הם ממשיכים להופיע ברשימת המוהלים המוסמכים והמומלצים של הרבנות הראשית.

מדובר ברשימה של מאות מוהלים שהוסמכו על ידי הרבנות ונחשבים לאנשי מקצוע שהרבנות הראשית סומכת עליהם את ידיה וממליצה להורים לשכור את שירותם. בעמותה. מהפרוטוקולים של הוועדה לפיקוח על מוהלים ברבנות הראשית, שהותרו לפרסום בעקבות בקשת העמותה לחופש המידע, עולים שורת מקרים בהם מוהלים ביצעו טעויות בזמן עבודתם, טעויות שהובילו לשלילת רשיונם.

באחד המקרים, ביצע מוהל ברית לתינוק בן 11 חודשים, זאת בניגוד לנהלים שמחייבים בגיל כזה את ביצוע ההליך על ידי רופא. בעקבות המקרה רישיונו של המוהל נשלל לחצי שנה. במקרה נוסף נכתב על פעוט שנזקק לטיפול רפואי לאחר הברית, שאותו ערך תלמידו של מוהל שהיה חסר ניסיון. הוועדה קבעה כי המוהל חרג מסמכותו. עם זאת, לאחר שהמוהל הביע חרטה והבטיח כי אל יעשה זאת שוב, הוא המשיך לעבוד כרגיל.

מבדיקת העיתון עולה כי שמות מוהלים שרישיונם נשלל, ממשיכים להופיע באתר של הרבנות, ללא הערה על המחדלים שביצעו. ההורים שמבקשים לשכור את שרותם של אותם מוהלים כלל לא מודעים לסטטוס רשיונם.

מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד נירית בלייר: "כשהרבנות מחזיקה רשימת מוהלים שנפל פגם בהתנהלותם ולא משחררת את המידע לציבור, אלא רק בדרישתנו, היא מועלת בתפקידה. יתרה מכך, היום, כשהרשימה נמסרה לידינו, ועדיין אתר הרבנות מציג את המוהלים ברשימת המוסמכים, זה כבר זלזול בהורים ומסירת מידע שגוי".

מהוועדה הבין־משרדית להסמכה ולפיקוח על המוהלים נמסר: "במצב שבו הוועדה החליטה על שלילת הסמכתו של המוהל, שמו נגרע מרשימת המוהלים באופן מיידי וכן נשלחת הודעה לרב המקומי. בסמכות הוועדה להטיל סנקציות נוספות במקרים מסוימים על פי שיקול דעת חברי הוועדה, כדוגמת השעיית הסמכה לתקופה מסוימת, שלילת תואר מוהל מומחה, מעקב ופיקוח, חובת עמידה במבחנים נוספים כפי שנהוג בתחום הרפואה ועוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן