סירבה לספק סחורה לתושבי יו"ש – ונתבעה בביהמ"ש

בני זוג ממעלה מכמש טוענים כי רק בעת שתיאמו הובלה למוצרים שרכשו מ"סטודיו קרמיקה" באלפי שקלים, נודע להם שהחברה לא מספקת שירות מעבר לקו הירוק. "אפליה פסולה שהחוק אוסר מכל וכל", אמר עורך דינם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 17:43 יד בשבט התשעח

סירבה לספק סחורה לתושבי יו"ש – ונתבעה בביהמ"ש
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

החוק שיזמה ח"כ שולי מועלם, האוסר על ספקים לסרב לספק מוצרים לתושבי הפריפריה ויהודה ושומרון, מתחיל לתת אותותיו בשטח: תושבי יישוב ממזרח בנימין הגישו תביעה בסך עשרות אלפי שקלים נגד רשת מובילה לייבוא ואספקת קרמיקה לאחר שזו גבתה מאות שקלים עבור ההובלה ואז הודיעה להם כי אין בכוונתם לספק את ההזמנה לביתם שנמצא מעבר לקו הירוק.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר על ידי בני זוג תושבי היישוב מעלה מכמש שבבנימין, נגד רשת "סטודיו קרמיקה", העוסקת בייצור ויבוא של אריחים וכלים סניטריים, לאחר שלטענתם זו סירבה לספק את מוצריה לשטחים.

בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, נטען כי תושבי היישוב הזמינו מוצרים מהרשת באלפי שקלים לצורך שיפוץ ביתם, כאשר העסקה כללה תוספת תשלום עבור הובלת המוצרים למקום מגוריהם.

ואולם, לאחר שבני הזוג ניסו לתאם מועד לאספקה, הודיע להם נציג "סטודיו קרמיקה" כי למרות ששילמו עבור הובלה, הרשת איננה מספקת את מוצריה ליהודה ושומרון ולכן לא יוכלו לקבל את המוצרים.

לטענת בני הזוג, הנציג לא הסתפק בזה והאשים את התושבים בכך שלא ביררו מראש אם נהגי "סטודיו קרמיקה" מוכנים להגיע להתנחלויות. לדבריהם, הנציג דרש מהלקוחות להגיע לאסוף את המוצרים בעצמם או לשלם תוספת תשלום של יותר מאלף שקלים עבור מוביל חיצוני. בעקבות עמדת הרשת, ביטלו התושבים את ההזמנה, ונאלצו לצאת למסע רכישות מחודש של המוצרים שכבר הוזמנו, תוך כדי שעבודות השיפוץ היו כבר בעיצומן.

"מדובר באפליה פסולה שהחוק החדש אוסר מכל וכל", מסביר עו"ד עמיחי זלצר ממשרד "זלצר עורכי דין", המייצג את בני הזוג. "תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב', ואין שום סיבה שאנשים שומרי חוק, המשלמים מסים ומשרתים בצה"ל, לא יוכלו לקבל את אותו השירות לא זוכים יתר אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "סטודיו קרמיקה" הפרה את הוראות החוק החדש פעמיים, גם בכך שסירבה לספק את מוצריה ליהודה ושומרון וגם בכך שלא הודיעה על כך מראש ללקוחות לפני שהם ביצעו את ההזמנה. על פי הוראות החוק החדש הרשת עשויה להיקנס על ידי בית המשפט בסכום לא מבוטל של עשרות אלפי שקלים.  

מ"סטודיו קרמיקה" טרם התקבלה תגובה