סיור ייחודי בשומרון בעקבות הנדל"ן: "הקרקע הכפילה את ערכה פי שלושים"

סיור ייחודי התקיים בשומרון בעקבות הנדל"ן וגאולת הקרקעות. מארגן הסיור: "שעוברים מאידיאולוגיה לכלכלה זה אומר שהמקום מצליח ומשגשג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/17 15:33 כז באלול התשעז

סיור ייחודי בשומרון בעקבות הנדל"ן: "הקרקע הכפילה את ערכה פי שלושים"
ליאור זברג בסיור, צילום: באדיבות המצלם

השומרון כבר לא רק התיישבות ואידיאולוגיה, סיור ייחודי התקיים ביום שישי האחרון בשומרון בעקבות הנדל"ן וגאולת הקרקעות ביישובים. בסיור השתתפו כ-30 איש - משקיעי נדל"ן, יזמים,  ואוהבי השומרון ממקומות שונים בארץ.

 

את הסיור החלו המשתתפים ביישוב לשם, שם שמעו סקירה מליאור זברג מארגן הסיור על התפתחות היישוב בשנים האחרונות, כיצד בשנים קצרות זינקו מחירי הנדל"ן במקום וכיצד מאדמות טרשים, הפך המקום לאחד היישובים היקרים ביו"ש, שהשפיע על הסיבה כולה, וגרם לעליית מחירים של כל היישובים האזור.

בהמשך הגיעו המשתתפים לחוות יאיר, ישוב כפרי סמוך לישוב יקיר שם פגשו את עו"ד דורון ניר צבי על שפת הבריכה בביתו, ניר צבי אשר עוסק מזה שנים בגאולת קרקעות ובעסקאות נדל"ן באיו"ש, ונחשב כיום למומחה בתחום סקר למשתתפים את ההיבט המשפטי של הנדל"ן באיו"ש, וכן סיפר על עסקאות שונות של גאולת קרקעות שהוא זכה להיות שותף להם "לפני מעל עשור זכינו לגאול בכניסה לעיר אריאל 40 דונם, המחיר היה 2000$ לדונם, 80,000$ סה"כ, אחרי מספר שנים שרשמנו את הקרקע בעל הקרקע מכר אותה כבר ב800,000$, כפול עשר מהקניה, לאחרונה מכru שליש מהקרקע באותו מחיר, הקרקע הכפילה עצמה פי 30 בסה"כ וזה לפני תכנון בניה במקום. ב"ה יש דברים מעניינים בתחום גאולת הקרקעות" סיפר.

 

נקודה נוספת בה עבר הסיור היא העיר עמנואל בעיר ישנה בחודשים האחרונים התעוררות בשוק הנדל"ן. לאחרונה לאחר שנים ארוכות החלה במקום בנייה מחודשת של מספר פרויקטים חדשים. בנוסף בפרויקטים בעיר אשר הוקפאו ועמדו ללא התקדמות כ-20 שנה התחדשה לאחרונה הבניה. המשתתפים ביקרו באחד הפרויקטים במקום וערכו תצפית על העיר מבניין חדש שבחודש הקרוב תסתיים בנייתו.

נקודה מעניינת בעמנואל הינה עליית המחירים החדה בעיר. לאחרונה נמכר במקום קוטג' במחיר של מעל מיליון מאה, תקרה שמעולם לא נשברה בעיר.

לסיום פגשו המשתתפים את איתי זר בביתו בחוות גלעד. איתי בנו של משה זר גואל האדמות הגדול בשומרון, סיפר על הקמת החווה על אדמות אביו, על האתגרים וההתפתחות של יישוב צעיר בשומרון. עוד סיפר על מפעל גאולת הקרקעות של אביו ברחבי השומרון.

"גאים להוביל ולהביא משקיעים לשומרון, ב"ה המקום מתבסס ויש פה הזדמנויות מעניינות" אומר ליאור זברג בעלים של זברג השקעות נדל"ן אשר אירגן את הסיור "ב"ה אנו נתקלים במשקיעים רבים שפעם לא היו שוקלים השקעות ביהודה ושומרון, וכיום הם לא חוששים באים, משקיעים ונהנים, אני רואה את זה כאמירה משמעותית, שמחזקת את השומרון, ברגע שעוברים מאידיאולוגיה לכלכלה זה אומר שהמקום מצליח ומשגשג. משמח להיות חלק מזה" הוסיף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן