סופית: הפנימיה הצבאית באור עציון לא תיסגר

אחרי מאבק בוועדת חוץ ובטחון, לחץ פוליטי ושיחות מאחורי הקלעים הוחלט כי הפנימיה הצבאית לא תיסגר. הרב דרוקמן: "שמח שתוקן העוול". השדכן משה לאון: מברך על הזכות שניתנה לי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/17 14:45 טז בתמוז התשעז

סופית: הפנימיה הצבאית באור עציון לא תיסגר
הרב דרוקמן ומשה לאון, צילום: דוברות

לאחר מאבק עיקש של ראש מוסדות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן ולאור התגייסות סגן ראש העיר ירושלים משה ליאון החליט שר הבטחון אביגדור ליברמן שלא לסגור את הפנימיה הצבאית אור עציון. מנכ"ל משרד הבטחון ומנכ"ל משרד החינוך יסכמו את הפרטים הימים הקרובים.
הרב דרוקמן תוקן עוול משווע

הרב חיים דרוקמן אמר בעקבות ההחלטה: "אני שמח שתוקן העוול המשווע שקיפח את הנוער הדתי, אני שמח שבמדינת ישראל יש שיוויון בחינוך וטוב שפנמצ אור עציון תפעל במקביל לפנמצ בחיפה. למרות שאנו כבר בחופש הגדול אני בטוח שיבואו ושימצאו התלמידים שימשיכו את המפעל החשוב של הפנימייה הצבאית". מקורב לרב ציין כי לא לחינם נמנע הרב מלהודות או לברך את שר הביטחון אביגדור ליברמן לאחר שהשר סרב לפגוש את הרב דרוקמן במשך חודשים ארוכים. 

סגן ראש העיר ירושלים משה ליאון שהיה השושבין של ההסכמות אמר: ״אני שמח על ההצלחה בחיבור בין הרב דרוקמן לבין השר ליברמן ומברך על הזכות שניתנה לי לתרום לפנמצ להמשיך לגדל דור של מפקדים, לוחמים וחיילים ערכיים ומובילים. אין לי ספק שתרומתה של הפנמ"צ למדינה תמשיך להוכיח את עצמה שוב ושוב״.

מנכל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט הביע סיפוק מההחלטה והוסיף "אנו ממשיכים לאור חזונו של הרב חיים דרוקמן להכשרת המנהיגות בכל תחומי החיים. לאור ההסכמות והצלחת המאבק אנו כבר מהיום עסוקים בחיזוק הפנמצ ובגיוס הקבוצה האיכותית ביותר של תלמידים לשנהל הקרובה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן