סגנית ראש עיריית ירושלים על חוק ירושלים: "ישראבלוף"

יעל ענתבי מתנגדת להצעת החוק ובטוחה שכל חלקיה לא ישימים או עלולים להסב לעיר נזק, "יגרום לנזק בלתי הפיך לירושלים ולמדרון חלקלק שיכול להביא לבסוף לחלוקה ריבונית של העיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 13:45 א בכסלו התשעח

סגנית ראש עיריית ירושלים על חוק ירושלים: "ישראבלוף"
תהפוך למטרופולין? ירושלים, צילום: פלאש 90

התיקון לחוק יסוד ירושלים עלה בתקופה האחרונה לדיון בכנסת ועיר הבירה יש כאלה שלא סומכים עליו את ידיהם. אחת מהם היא סגנית ראש עיריית ירושלים יעל ענתבי שתקפה היום (ראשון) בחקיפות את מקדמי ההצעה.

ענתבי, שייחסה את הצעת החוק לבית היהודי ולח"כ שולי מועלם-רפאלי, טענה כי יש בו הרבה מאוד ליקויים. "העניין הראשון של העלאת מספר חברי הכנסת שיצביעו בעד חלוקת ירושלים לא כל כך מחזיק מים", היא כתבה באתר 'פסגת זאב'.

לדבריה, "הסיבה האחת היא כי חוק היסוד יכול להשתנות ברוב של 61 חברי כנסת. כך שאם תהיה קואליציית שמאל שתרצה לחלק את ירושלים, הם יתקנו בתוך מספר ימים את חוק היסוד, כך שלא יהיה צורך יותר ברוב של 80 חברי כנסת".

סגנית ראש עיריית ירושלים, המשמשת כנציגת שכונת פסגת זאב בעירייה, התייחס גם לכוונה לספח את מעלה אדומים וגוש עציון לעיר הבירה, "מה זה ייתן? האם ארה"ב תאפשר בכלל לבצע מהלך כזה על שטחים שמעבר לקו הירוק? האם זה ייתן משהו מבחינה מוניציפאלית? לטענתה, מהלך זה לא יפתור את המאזן הדמוגרפי שבין יהודים לערבים, "אם העברת קו חדש על המפה תגרום לכך שאוכלוסיות שלמות תהפוכנה לשקופות? לא יהיו יותר ערבים במרחב שבין פסגת זאב לגבעה הצרפתית? מה זה ייתן בדיוק ולמי?".

הנושא השלישי שלדבריה קיבל ביטוי בהצעת החוק ועלול לשיטתה להזיק הוא הקמת מועצה נפרדת לשועאפט שמעבר לגדר, שלטענתה, "יגרום לנזק בלתי הפיך לירושלים ולמדרון חלקלק שיכול להביא לבסוף לחלוקה ריבונית של העיר". ענתבי הוסיפה כי "אם תוקם מועצה ערבית עצמאית, זרם הערבים שיתיישבו בלב ירושלים בין פסגת זאב לגבעה הצרפתית רק ייגבר והבעיה הדמוגרפית האמיתית תחריף. הזזת הקו המשרטט את התחום המוניציפלי הוא משחק בנדמה לי או כמנהג בת יענה". ענתבי אךף כינתה חלקים בהצעה כ-"ישראבלוף".

מתנגדת לחוק ירושלים. ענתבי

מתנגדת לחוק ירושלים. ענתביצילום: מדף הפייסבוק של יעל ענתבי

"אני מציעה למציעי החוק", היא המשיכה בדבריה, "לרדת אל השטח ולבוא לבקר באזור. ואם קשה להם, לפחות להביט במפה; שועאפט שמעבר לגדר מנתקת את פסגת זאב ונווה יעקב מהגבעה הצרפתית!".

"מה בכל זאת מביא את הממשלה להציע הצעה כל כך גרועה?", היא שאלה ומייד סיפקה את התשובה, "יתכן וחברי הכנסת שחתומים על ההצעה רוצים סעיף נוסף ברזומה שכותרתו הגדלת הרוב הנדרש לחלוקת ירושלים או "פתרון" העניין הדמוגרפי בהנחה שהציבור הרחב לא מבין שאין בזה כלום". לטענתה אי מימוש הריבונות הישראלית בשכונות המדוברות הובילה לניסיון הממשלה "לכסות על חוסר תפקודה באזורים אלה; על כך שהיא לא משליטה ריבונות בשכונות הערביות שמעבר לגדר, גורמת לכניסה של עשרות אלפי ערבים ללב ירושלים בכך שהשטח פרוץ למעבר ליהודה ושומרון, מאפשרת את קיום והתפתחות מחנה פליטים שועאפט שתושביו אפילו מקבלים מים בחינם על חשבון תושבי ירושלים".

לסיום היא ציינה את מה שלדעתה יוביל לפתרון טוב יותר לעיר, "קיימת גדר הפרדה נוספת לאורך כביש ענתות-א-זעים. זו צריכה להיות גדר ההפרדה הביטחונית. הממשלה צריכה 'לכבוש מחדש' את החלק שבין שועאפט וענאתא שבין שתי הגדרות, להשליט את הריבונות הישראלית, לסלק מהמקום את כל השב"חים ולאפשר לעיריית ירושלים לטפל בשכונה. אין בכלל ספק שעיריית ירושלים תוכל לעשות זאת (עם תקציב מתאים כמובן) הרבה יותר טוב ממועצה ערבית נטולת אמצעים מקומיים (ארנונה)".

לצד הביקורת הנוקבת שלה על הבית היהודי והליכוד שבחה ענתבי את ח"כ יהודיה גליק שלדבריה, "הבטיח להתנגד להצעת החוק", כמו, "חברי כנסת נוספים מהקואליציה הבטיחו לי להתנגד לחוק, כך שאם השמאל לא יתעשת ויבין שמלאכתו נעשית, כרגיל, ע"י הימין, החוק לא יקבל 61 תומכים בכנסת הדרושים לאישורו. אני מקווה שהמחנה הלאומי יבין את המצב לאשורו ויתחיל לטפל באתגרים הקיימים בירושלים גם ע"י בנייה שכה חסרה בעיר ומעוכבת ע"י הממשלה ליהודים בלבד".