סגן שר הביטחון על ההסתה לרצח חיילים: "חצו כל גבול. מילים יכולות להרוג"

סגן השר בן דהן מתכוון לזמן דיון דחוף בהשתתפות גורמי האכיפה, במטרה להתמודד עם תופעת ההסתה נגד חיילים. "קל מאוד למארגני הקמפיין להתחבא מאחורי בני ישיבות וילדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/06/17 11:19 ז בסיון התשעז

סגן שר הביטחון על ההסתה לרצח חיילים: "חצו כל גבול. מילים יכולות להרוג"
סגן שר הביטחון מנסה להילחם בהסתה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הבוקר (חמישי) פורסם כי בשכונות החרדיות נתלו פשקוולים הקוראים לרצח חיילים, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, הודיע כי יכנס דיון בהול בנושא וקרא לכותבי המודעה "להפסיק להתחבא".

"מארגני הקמפיין חצו כל גבול", אמר בן דהן והוסיף כי "כבר ראינו שמילים יכולות להרוג.

לדבריו, "קל מאוד למארגני הקמפיין להתחבא מאחורי פשקווילים, להתחבא מאחורי בני ישיבות וילדים, אני מזמין אותם להפסיק להתחבא ולבוא לומר את הדברים בשמם. ואז לשאת בתוצאות". בהמשך הוא הודיע כי יכנס את נציגי פרקליטות המדינה, צה"ל והמשטרה כדי לבחון את דרכי הפעולה נגד ההסתה המתמשכת נגד חיילי צה"ל בקרב חלקים מהאוכלוסיה החרדית.

"אני קורא שוב ליועץ המשפטי לממשלה לא לתת לחופש הביטוי להפוך לכזה המתיר ומעודד רצח", אמר סגן השר, "יש לעשות הכל כדי להגיע למי שעומד מאחורי פרסום הפשקוויל המזוויע הזה, להוציא אותו ממחבואו  ולהעמידו לדין במהירות האפשרית".

מדובר צה"ל נמסר כי "הקריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום. צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחוייבות לבטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא כל מורא ופחד".