סגן שר הביטחון: "משרתי המילואים חשים שכל אימת שלא צריכים אותם שוכחים מהם"

הרב אלי בן דהן ציין את יום ההוקרה לאנשי המילואים ואמר כי אסור לקחת אותם כמובן מאליו והתייחס אליהם כאל "מכשיר שמשתמשים בו כל עת שיש צורך ובשאר הזמן שוכחים ממנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/17 07:17 ד בתמוז התשעז

סגן שר הביטחון: "משרתי המילואים חשים שכל אימת שלא צריכים אותם שוכחים מהם"
סגן השר במהלך הישיבה בכנסת, צילום: באדיבות המצלם

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, פתח אמש(שלישי) את יום ההוקרה לחיילי המילואים במליאת הכנסת, ואמר כי תפקידו לוודא שהחלטות הממשלה בנוגע למשרתי המערך אכן יצאו אל הפועל.

 

במהלך דבריו אמר סגן השר כי "לפני שעוסקים בפרקטיקה, צריך לומר את האמת, אין עוד מדינה בעולם בה אדם עוזב את משפחתו לשבוע, שבועיים, או אפילו למשך חודש שלם, כדי להגן על עמו, על אזרחי מדינתו. מדינת ישראל היא יחידה ומיוחדת בעולם גם במובן הזה".

 

בהמשך הוא סיפר על התחושות שעולות מן השטח בנוגע ליחס המדינה למילואימניקים, "התחושה של משרתי המילואים היא שכל אימת שלא צריכים אותם שוכחים מהם. אל לנו להקל ראש בתרומה של חיילי המילואים. אל לנו לחשוב שזה מובן מאליו". לדבריו, "חיילי המילואים אינם מכשיר שמשתמשים בו כל עת שיש צורך בכך. ובשאר הזמן שוכחים ממנו והוא מעלה אבק. חיילי המילואים הם שמנה וסלתה של החברה שלנו. ערכיים, אידיאולוגיים, מקריבים לא רק מעצמם אלא גם מחיי המשפחה שלהם. 

 

בן דהן ציין את הדברים הוא אומר "כאב לתשעה ילדים שמשך שנים רבות שירת ב- 50 ימי מילואים בשנה, כמילואימניק שחברי למילואים הפכו מזמן לחברים שהולכים איתי לאורך כל החיים".

 

ביחס להטבות השונות שחלים על אנשי המילואים הוא אמר: "זכיתי ושר הביטחון הטיל עליי לבצע את החלטת הממשלה שהזכרתי, שקבעה סל הטבות למשרתי המילואים. בין היתר העברנו עבור המילואימניקים העלאה בנקודות מס, הנחה בארנונה, החשבת ניסיון פיקוד כניסיון ניהולי במכרזים והחשבת שירות מילואים כנקודות במכרזים על שירות לקהילה, הנחה באגרות רישום מקצועי".

סגן שר הביטחון גם התייחס להצעת החוק של חברי הכנסת מוטי יוגב ואיתן כבל, שעברה בקריאה שניה ושלישית והיא "תיקון לחוק עבודת נשים שקובע כי אשת חייל המילואים תוכל להגיע לעבודה שעה באיחור או לצאת שעה מוקדם מהעבודה מבלי שישתנה שכרה".