נתניהו: רצינו לדחות את פסקת ההתגברות כדי לקבל את הסכמת כל הקואליציה

ראש הממשלה הסביר בישיבת שרי הליכוד מדוע ביקד לדחות פעם נוספת את ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. השרה רגב הודיע לשרת המשפטים כי למרות שתיעדר מהישיבה, "דעתי ברורה – פסקת ההתגברות היא הכרח וחובה במציאות הקיימת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 11:40 כא באייר התשעח

נתניהו: רצינו לדחות את פסקת ההתגברות כדי לקבל את הסכמת כל הקואליציה
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לסיבה שביקש לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות.

"הדרך הנכונה להעביר את פסקת ההתגברות", הוא אמר, "היא באמצעות גיוס כל מרכיבי הקואליציה.  רצינו לדחות בשבוע כדי להשיג הסכמה ולהביא את החוק בתמיכת הקואליציה כולה".

בסוף השבוע שעבר ביקש נתניהו משרי הליכוד לדחות את ההצבעה על היוזמה להגביל את כוחו של בג"ץ, אך השרים בנט ושקד סירבו וקבעו כי הנושא יעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר היום.

בקשה זו של ראש הממשלה הגיעה על רקע שלוש דחיות שנעשו בחודש האחרון ובבית היהודי חששו כי דחייה נוספת תקשה על קידום תהליך החקיקה, על רקע האירועים הצפויים בקרוב בדמות החלטת טראמפ על הסכם הגרעין האיראני והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

תוקף את נתניהו. בנט

בנטצילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

שר החינוך נפתלי בנט אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי בעוד מספר שעות יעלה להצבעה חוק ההתגברות, או חוק האיזון, שיוצר איזון בין הרשות המבצעת והמחוקקת, לבין הרשות השופטת.

לדבריו, "זה החוק החשוב ביותר מזה שנות דור. לצערי, בג"ץ הפך בדור האחרון את הכל לשפיט: ביטל שלוש פעמים את החוק למניעת הסתננות וקשר את ידי הממשלה מלהוציא מסתננים בלתי חוקיים ממדינת ישראל. אני מאוד שמח שמתגבש קונצנזוס רחב בממשלה ובכנסת סביב החוק הזה. זה יום גדול לדמוקרטיה הישראלית שהיא חשובה לכולנו. אני מאחל לכולנו הצלחה".

תומכת בפסקת ההתגברות. רגב

תומכת בפסקת ההתגברות. רגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתוך כך, הודיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב לשרת המשפטים איילת שקד כי למרות שלא תוכל להגיע לישיבת הועדה היא מבקשת למנות את קולה כמי שתומכת בפסקת ההתגברות, "לצערי איני יכולה להשתתף בישיבת ועדת השרים עקב מחלה. דעתי ברורה – פסקת ההתגברות היא הכרח וחובה במציאות הקיימת".

לדבריה, "ערכה של הרשות השופטת במערכת השלטון הדמוקרטית חשובה מאוד. עם זאת, התהליך בו התחיל בג"ץ בראשות השופט אהרון ברק שהטמיע את המושג "הכל שפיט", שבעצם מאפשר לבג"ץ 'לכופף' את הגוף הנבחר (כנסת וממשלה) וממש כופה עלינו את עמדותיו, גם בנושאים אידאולוגיים גרידא, אינו מאפשר לנו כרשות מבצעת ומחוקקת אשר נבחרה על ידי העם, להמשיך לאפשר התנהלות שכזאת".

עוד כתבה רגב לשקד כי "בהחלט, בשיטה הדמוקרטית חשוב מאוד שיהיו איזונים בין הרשויות וחשוב שתהיה חלוקת סמכויות ואחריות ברורה בין הרשויות. מכאן ועד להתערבות בכל סוגיה כמעט תוך התעלמות בוטה מעמדות רוב הציבור אשר הביע את עמדותיו בצורה דמוקרטית בבחירות לכנסת, המרחק רב.

"בהצבעתנו היום אנו באים לחזק את העם ונציגיו הנבחרים...כחברה בוועדה אני תומכת בהצעה ומבקשת לכלול את הצבעתי במניין הקולות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן