נתניהו על דחיית ערעורו של אזריה: "אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים"

קריאות לחנינת אלאור אזריה. השר בנט אמר כי מדובר בהחלטה קשה וכי "אלאור אזריה חייב לשוב לביתו" ח"כ סמוטריץ טען כי מדובר בכשל ערכי, "קורא לאיזנקוט לחון את אזריה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/07/17 16:56 ז באב התשעז

נתניהו על דחיית ערעורו של אזריה: "אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים"
אזריה בזמן הקראת הדין, צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

במערכת הפוליטית מגיבים להכרעת בית הדין הצבאי שדחה היום (ראשון) את כל הערעורים במשפטו של אלאור אזריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי דעתו "לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין בחודש ינואר. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אני אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "ההכרעה קשה, אך יש לכבד את בית המשפט". לדבריו, "כעת, לאחר שנה וחצי של תלאות, הגיע הזמן לחון את אלאור אזריה.  למען לוחמינו המצויים בקו העימות ולמען מניעת אובדן כוח ההרתעה שלנו, אלאור אזריה חייב לשוב לביתו".

השר בנט הוסיף כי למרות ההכרעה הקשה חשוב לו לומר לאזרחי ישראל כי יש לו "אמון מלא ברמטכ״ל אייזנקוט ובמפקדי צה״ל. בשום תרחיש אין מקום לקריאות כפי שנשמעו בעבר".

מתיחות חדשה? נתניהו ובנט בכנסת

קוראים לחנינה. נתניהו ובנטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה ואמר כי היא מהווה "כשל ערכי ופגיעה בקדושת החיים בדחיית הערעור ממשיך בית הדין הצבאי לערעורים את הכשל הערכי של בית הדין הצבאי ושל הפרקליטות הצבאית שהחליטה להאשים את אלאור אזריה בתחילה ברצח ולאחר מכן בהריגה".

לדבריו, "מחבל שיוצא לרצוח יהודים הוא בן מוות ומי שהורג אותו לא יכול להיות מואשם ברצח וגם לא בפגיעה בקדושת החיים. נקודה. אין שום קדושה בחייו של מחבל נאלח שנכנס לבית בליל שבת ושוחט משפחה. מי שהורג אותו או את שכמותו  תוך כדי סיטואציה מבצעית לא יכול להיות מואשם בהליך פלילי ומושלך אל מאחורי סורג ובריח. את בתי הכלא צריכים למלא מחבלים ולא חיילים מצטיינים שנלחמים בהם. חיילים גיבורים שמעדו ועברו על הפקודות צריכים להיות מטופלים בהליך משמעתי ולא בדין הפלילי".

סמוטריץ' הוסיף כי יש לו כבוד רב לבית הדין הצבאי, "אבל עם כל הכבוד הזה לא שופטיו הם שיקבעו את סולם הערכים של החברה. סולם הערכים שהכתיב בית הדין הוא כזה שמרחם על אכזריים ומתאכזר לרחמנים. סולם ערכים שחס על חייו של מחבל אכזרי ומתאכזר ללוחם גיבור ומצטיין. תיקון העיוות הערכי הזה זה משהו שנצטרך לבחון איך לעשות בכנסת ובממשלה - במגרש שבו בדמוקרטיה נקבעים ערכי החברה".

לסיום הוא קרא "לרמטכ"ל להיות קשוב להלכי הרוח של הרוב המוחלט בחברה ולחון את אלאור אזריה לאלתר כדי שהוא לא יישב יום אחד בכלא. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתבזות כך בעיניי אויביה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, התייחסה גם היא לדחיית הערעור ואמרה: "ליבי עם משפחת אזריה ביום הקשה הזה .גם אני מצטרפת לקריאה לאלאור לא להמשיך בתהליך הערעור ולפנות עוד היום לרמטכל בבקשה לחנינה ובהמשך לנשיא למחיקת הרישום הפלילי. 

דווקא ביום זה צריך לזכור שהמחבל בחברון כמו המחבל בחלמיש הם רוצחים שמטרתם היחידה היא לטבוח ביהודים".

ח"כ האלוף במיל' אלעזר שטרן מיש עתיד אמר כי "בית המשפט הצבאי נתן גיבוי לרוח צה"ל ולעמידתו של הרמטכ"ל על ערכי צה"ל. המעורבות הפוליטית בפרשה גרמה נזק קשה מאד לצה"ל וגם לאלאור אזריה. אני קורא לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת למשוך את ידם מכל עיסוק בפרשיה ולהשאיר למפקדים את העיסוק בחנינה".