נתניהו: "נגיע לרוצחים, זו רק שאלה של זמן"

באירוע השנתי לכתבים הזרים התייחס ראש הממשלה לפיגוע בשומרון, והבטיח שהמדינה תניח את ידיה על האחראים לכך. "אנחנו מחויבים לזה", הדגיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/18 20:14 כג בטבת התשעח

נתניהו: "נגיע לרוצחים, זו רק שאלה של זמן"
ראש הממשלה באירוע השנתי לכתבים זרים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ד') לפיגוע סמוך לחוות גלעד, שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, והבטיח לתפוס את האחראים.

במהלך האירוע השנתי לכתבים הזרים לציון השנה האזרחית החדשה, אמר נתניהו: "דיברתי היום עם ראש השב"כ, והוא עדכן אותי לגבי החקירה המאומצת שנעשית בעניין הפיגוע הרצחני של אתמול. אין לי שום ספק שזו רק שאלה של זמן, אני מקווה שלא הרבה זמן, עד שנגיע למרצחים. אנחנו מחויבים לזה".

ראש הממשלה בירך את שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, שגינה את הפיגוע בחריפות, ואמר: "אני רוצה לברך את שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן שצייץ את האמת ואמר דברים מאוד חשובים - שהממשלה של אבו מאזן תומכת במחבלים שרוצחים אבא לשישה. אנשים כאלה שיושבים בכלא מקבלים 350 מיליון דולר בשנה. זה דבר בלתי נסבל".

הלווייתו של הרב רזיאל שבח

הלווייתו של הרב רזיאל שבחצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מוקדם יותר ליוו הגיעו מאות בני אדם לחוות גלעד שבשומרון, כדי להשתתף בהלווייתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח אמש בפיגוע ירי בציר 60 סמוך ליישוב. לבקשת בני המשפחה הוכשרה חלקה מיוחדת במתחם היישוב שבו נטמן הרב שבח.  

בראל, אחיו של הרב שבח, ספד לו: "אחי היקר והקדוש, לא העלינו על דעתנו שנאלץ להספידך. רצית להמשיך לגדל את משפחתך. רצית להמשיך לגדול בתורה וביראת שמיים. רצית לראות כיצד חוות גלעד מתפתחת ופורחת, אבל מחבל ארור ושפל מנע ממך להשיג את שאיפותיך. למרות זאת אנחנו נשיג את השאיפות.

"אנו, רעייתך וילדיך, נמשיך ונפעל להקמת ערכך. סיימת את תפקידך בעולם הזה אך אנו נמשיך לפעול להפצת התורה. רזיאל אחי היקר, שקעת בתורה יומם ולילה, למדת וחונכת שתורה אמיתית היא תורה של חסד וכך היית. בטוחני כי יתלוו קדושת התורה למקומות של קדושים. נוח על משכבך בשלום ותדע, נעשה הכול כדי לתמוך באשתך ובילדיך". 

האח מתנאל, אמר: "היית עמוד התווך של האחים, מדריך מוביל ודואג. כולנו הלכנו בדרכך בשמחה התמידית. הקמת משפחה לתפארת. היית חיוני בכל מקום. את גופך אמנם אנחנו קוברים אך מורשתך תישאר לעד. מהיותך מורה הלכה, מוהל שהכניס בברית את ארבעת בניי. כשנכנסתי להיפרד ממך פניך היו שלוות. חסד עשה ה' שפניך לא נפגעו. תחסר לי אחי האהוב. היה מליץ יושר למול כיסא השמיים".