נתניהו נגד ה'שלום' הפנים פלשתיני: "לא נקבל פיוס על חשבון הקיום שלנו"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד במעלה אדומים למגעים בין חמאס לפתחו ואמר כי מי שרוצה לעשות פיוס צריך להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס ולנתק את הקשר עם איראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/17 15:39 יג בתשרי התשעח

נתניהו נגד ה'שלום' הפנים פלשתיני: "לא נקבל פיוס על חשבון הקיום שלנו"
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגד המגעים לפיוס בין פתח לחמאס. בישיבה של סיעת הליכוד במעלה אדומים היום (שלישי), אמר נתניהו כי ישראל לא תהיה מוכנה לקבל "פיוסים מדומים שבהם כביכול הצד הפלסטיני מתפייס על חשבון הקיום שלנו".

עוד הוסיף נתניהו כי הוא מצפה מכל מי שמדבר על תהליך שלום להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית: "מי שרוצה לעשות פיוס, ההבנה שלנו היא פשוטה מאוד", אמר ראש הממשלה. "תכירו במדינת ישראל, תפרקו את הזרוע הצבאית של חמאס, נתקו את הקשר עם איראן שקוראת להשמדתנו ועוד כהנה וכהנה. יש דברים מאוד ברורים וגם הדברים האלה נאמרים בצורה ברורה". 

בממשלה הפלשתינית השמיעו ביממה האחרונה תנאים מסוימים במסגרת מגעים בהתערבות מצרים לפיוס בין שני הארגונים. הלילה, אמר הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס כי בסופו של תהליך הפיוס בין חמאס לפתח, כל הנשק - כולל זה של חמאס - חייב להיות כפוף לשלטון החוק. "לא נסכים למודל חיזבאללה", אמר עבאס, שהתראיין מלשכתו ברמאללה. לדבריו, הרשות הפלסטינית ותנועת הפתח ישקיעו את כל המאמצים כדי שהפיוס יצליח. כך דווח ב'הארץ'.