נתניהו מקפיא את מתווה המסתננים

ראש הממשלה החליט להשעות את ההסכם שגובש עם האו"ם בנושא המסתננים עד שייפגש עם תושבי דרום תל אביב. בנט: "השהיית המתווה אינה מספקת. עלינו להתקדם למתווה חדש שיוציא מסתננים בלתי חוקיים מישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/04/18 22:52 יז בניסן התשעח

נתניהו מקפיא את מתווה המסתננים
ראש הממשל בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי הוא משעה את יישום ההסכם שגיבש מול האו"ם בנושא המסתננים, זאת על רקע הביקורת החריפה שספג.

"ידידים יקרים, אני קשוב אליכם כמו תמיד", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו וניסה להסביר את השתלשלות העניינים שהובילו בסופו של דבר להסכם עם נציבות האו"ם בנושא הפליטים.

לדבריו, "בשנתיים האחרונות פעלתי מול רואנדה כדי שזו תשמש כ'מדינה שלישית' הקולטת מסתננים שנגרש אליה גם בלי הסכמתם. זו הדרך החוקית היחידה שנותרה לנו להוציא מסתננים ללא הסכמתם, לאחר ששאר המהלכים שלנו נפסלו משפטית. רואנדה הסכימה לכך והתחלנו בפעולת הגירוש אליה". 

ראש הממשלה ציין כי "בשבועות האחרונים, בלחץ אדיר על רואנדה של הקרן החדשה לישראל וגורמים באיחוד האירופי, רואנדה התקפלה מההסכם וסירבה לקלוט מסתננים מישראל שהוצאו בכפייה. במצב זה החלטתי לחתור להסכם חדש שיאפשר בכל זאת את המשך הוצאת המסתננים". 

לצד זה, הוסיף נתניהו כי לאור הביקורת שהמתווה ספג הוא החליט להקפיא אותו עד שייפגש עם תושבי דרום תל אביב, "אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. לכן החלטתי להיפגש יחד עם שר הפנים אריה דרעי עם נציגי התושבים מחר בבוקר. בינתיים אני משעה את יישום ההסכם, ולאחר שאפגש עם הנציגים אביא את ההסכם לבחינה מחודשת".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס להודעת נתניהו ואמר כי מדובר ב"החלטה נכונה של רוה"מ. מברך אותו על כך. ‏כפי שאמרנו, מדובר בהסכם רע המהווה התקפלות בפני הקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת והיה הופך את ישראל לגן עדן למסתננים".

עם זאת ציין יו"ר הבית היהודי כי הוא עדיין אינו שבע רצון, "השהיית המתווה אינה מספקת. עלינו להתקדם למתווה חדש שיוציא מסתננים בלתי חוקיים מישראל. ‏ישראל אינה לשכת התעסוקה של העולם".

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, שמח על ההחלטה וכתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא "מברך את ראש הממשלה נתניהו שהחליט לקיים דיון מחודש במתווה המסתננים. אם חולדאי, יחימוביץ׳ והשמאל הקיצוני כל כך צהלו, כנראה שהמתווה היה שגוי מעיקרו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן