נתניהו מעריך: טראמפ יורה על תקיפה בסוריה

פקיד בכיר אמר לחדשות עשר כי בדיונים ביטחוניים העריך ראש הממשלה, כי מתקפה נגד משטרו של אסד נמצאת בסירות גבוהה. רוסיה הטילה וטו באו"ם על יוזמת ארה"ב לחקור האם סוריה עשתה שימוש בנשק כימי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 07:14 כו בניסן התשעח

נתניהו מעריך: טראמפ יורה על תקיפה בסוריה
נתניהו וטראמפ, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ארה"ב תתקוף בקרוב בסוריה בתגובה לשימוש משטרו של אסד בנשק כימי נגד כוחות המורדים בסוף השבוע. כך העריך ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחות סגורות, כפי שפורסם הבוקר (רביעי) בערוץ עשר.

לפי הדיווח, פקיד ישראלי בכיר סיפר כי בדיונים בטחוניים שהתקיימו ביום שני, העריך נתניהו שישנה סבירות גבוהה שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ יבחר באופציה הצבאית נגד סוריה.

אתמול הוציא משרד החוץ הישראלי הודעת גינוי והטלת אחריות על נשיא סוריה על כך שתקף בעיר דומא באמצעות נשק כימי. הפקיד הבכיר סיפר כי מטרת פרסום ההודעה הייתה לספק גיבוי ותמיכה לאפשרות שבבית הלבן יחליטו לתקוף בסוריה.

ניקי היילי

ניקי הייליצילום: a katz / Shutterstock.com

ברוסיה לא אהבו את ההודעה וטענו כי מדובר בהאשמות חפוזות מכיוון שאין הוכחות שאסד אכן נקט במתקפה כימית. שגריר רוסיה לאו"ם פנה במסר לשגרירה האמריקנית, ניקי היילי וביקש תוך רמיזה למתקפה אמריקנית אפשרית, "הימנעו ממימוש התוכניות שאתם מפתחים בעת הזו לסוריה"

לצד זה, הטילה אמש מדינתו של פוטין וטו באו"ם על הכוונה לחקור את ממצאי התקיפה הסורית. היילי אמרה בתגובה לדחיית היוזמה, שהגיעה מכיוונה של ארה"ב, כי "בפרוטוקול יירשם שמספר מדינות עמדו היום לצד האמת, שהיה לנקוט עמדה. לפרוטוקול גם יירשם שמדינה אחת לא עמדה בחובותיה למועצה - רוסיה". כמוכן היא הוסיפה כי "סוריה מתעלמת כבר חודשים מקריאותנו להפסיק שימוש בנשק כימי. ארה"ב לא יכלה להתעלם מהמתקפה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן