נתניהו לטראמפ: "מצפה לדון איתך על בלימת תוקפנותה של איראן"

ראש הממשלה הישראלי ונשיא ארה"ב נפגשו בניו יורק לפני שינאמו בעצרת האו"ם השנתית. טראמפ: ""אנו עובדים על ההסכם עם הפלסטינים. אנשים אומרים שזה בלתי אפשרי, אבל אפשר לעשות את זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/09/17 21:38 כז באלול התשעז

נתניהו לטראמפ: "מצפה לדון איתך על בלימת תוקפנותה של איראן"
נתניהו וטראמפ בפגישתם בניו יורק, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נפגשו הערב (שני) בניו יורק ודנו על הסכם הגרעין עם איראן וכן על הסדר מדיני אפשרי עם הפלסטינים.

בהצהרה לתקשורת אמר הנשיא האמריקני: "אנו עובדים על ההסכם עם הפלסטינים. אנשים אומרים שזה בלתי אפשרי, אבל אפשר לעשות את זה". נתניהו מצדו אמר: "אני רוצה לומר שתחת מנהיגותך, הברית בין אמריקה וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר, מעולם לא הייתה עמוקה יותר. זה בא לידי ביטוי גם בדרכים שאנשים יכולים לראות וגם בדרכים שהם לא יכולים לראות, אז אני רוצה להודות לך על כך". 

בהמשך אמר ראש הממשלה כי הוא מצפה לדון עם טראמפ "במה שאתה מכנה בצדק 'הסכם הגרעין הנורא' עם איראן ובאופן שבו ניתן לבלום את תוקפנותה ההולכת וגדלה של איראן באזור, בייחוד בסוריה. כפי שאמרת, אנו נדון בדרכים בהן נוכל לממש את ההזדמנויות לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל והעולם הערבי. אני חושב שהדברים הללו הולכים יחד, ואנו מצפים לדון באופן שנוכל לקדם את שניהם".

לבסוף אמר ראש הממשלה: "אנו עומדים לשאת דברים מחר באו"ם, ואני רוצה לומר שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, עמדתה של אמריקה כלפי ישראל באו"ם היא חד משמעית, חזקה, ברורה וחדורת אמונה, ואני רוצה להודות לך, בשם עם ישראל ובשם ידידיה הרבים של ישראל ברחבי העולם, תודה אדוני הנשיא". 

אחת מהדרישות שישראל תנסה לרתום אליה את ארה"ב היא לצרף להסכם המעצמות עם איראן נספח נוסף ובו שורת סעיפים חדשים. בין מה שבירושלים ינסו להוסיף לנספח זה הגברת הפיקוח על מתקני הגרעין ותוכניות הפיתוח האיראניות, והארכת משך ההסכם בעשר שנים נוספות ובכך להעמידו על 25 שנה סך הכל.