נתניהו לטראמפ: הכרתך בירושלים כבירתנו מקדמת את השלום

ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות הברית במסגרת הפורום הכלכלי עולמי אשר מתקיים בדאבוס. בסיום הפגישה הצהיר נתניהו: "מעולם לא ראיתי את הברית המעשית בין ארצות הברית לישראל ובנות הברית האחרות שלכם באיזור כחזקה ומאוחדת כפי שהיא היום תחת מנהיגותך".

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 20:24 ט בשבט התשעח

נתניהו לטראמפ: הכרתך בירושלים כבירתנו מקדמת את השלום
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר דבר מה, מפני שזאת הפגישה הראשונה בינינו מאז ההחלטה ההיסטורית שלך להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את השגרירות לירושלים, וכעת, אף לזרז את תהליך המעבר של השגרירות לירושלים.

אני רוצה לומר שזאת החלטה היסטורית שלנצח תשכון בלב העם שלנו לאורך הדורות. יש הטוענים שהיא דוחה את השלום. אני אומר שהיא דווקא מקדמת את השלום, שהרי היא מכירה בהיסטוריה, היא מכירה במציאות הנוכחית. ניתן לבנות שלום רק על יסודות של אמת. כאשר הכרת בהיסטוריה, עשית היסטוריה. אנו תמיד נזכור זאת.

אנו תומכים בכך ללא עוררין, ובעמדתך האיתנה בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. אמרת שזהו הסכם איום, אמרת שאם לא יתוקנו הפגמים הקריטיים בהסכם, יש לסגת ממנו. אני רוצה שתדע שאם תחליט לעשות זאת, אנחנו נתמוך בך לאורך כל הדרך.

אנו גם מעריכים את העובדה שאתה נאבק בתוקפנותה של איראן כלפינו וכלפי גורמים אחרים באזור כפי שלא נאבקו בה בעבר. מעולם לא ראיתי את הברית המעשית בין ארצות הברית לישראל ובנות הברית האחרות שלכם באיזור כחזקה ומאוחדת כפי שהיא היום תחת מנהיגותך.

והנקודה האחרונה היא שעמדת לצדה של ישראל באו"ם באופן מדהים והפגנת תמיכה איתנה כסלע, זהו מקום שמכפיש את ישראל ואת ארה"ב, במילים ובמעשים אתה אמרת להם שהגיע הזמן להפסיק.

לרגל סוף השנה הראשונה שלך כנשיא, אני מבקש לציין שאני מצפה להמשך הידידות המצוינת בשנים הקרובות, ואני מביע את הערכתם של אזרחי ישראל לך. תודה לך, אדוני הנשיא".