נתניהו לגוטרש: "האו"ם מרשה לשנאה הפלסטינית לשגשג". מזכ"ל הארגון: "כל המדינות יקבלו יחס שוויוני"

ראש הממשלה המשיך את הקו, בו נוקטים מאז הבוקר נציגי המדינה שנפגשים עם מזכ"ל האו"ם, לפיו הארגון מפלה את ישראל "האו"ם צריך להתנגד". גונטש הגיב ואמר כי הוא "מחויב לשמור על זכויות הקמת מדינת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 14:38 ו באלול התשעז

נתניהו לגוטרש: "האו"ם מרשה לשנאה הפלסטינית לשגשג". מזכ"ל הארגון: "כל המדינות יקבלו יחס שוויוני"
נתניהו וגוטרש, צילום: פלאש 90. Alex Kolomoisky

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש המשיך לשמוע היום (שני) מנציגי מדינת ישראל, על האפליה שהארגון שבראשו הוא עומד נוקט כלפי ישראל ובפגישתו עם ראש הממשלה הוא אף התגונן וטען שהדברים אינם נכונים.

לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר קק"ל דני עטר אמרו לגוטרש בפגישות עימו כי האו"ם מפלה את מדינת ישראל, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר על הדברים והאשים את הארגון במתן לגיטימציה לשנאה כלפי ישראל.

לאחר שנתניהו דיבר על הצורך בפתיחת "דף חדש ביחסי ישראל והאו"ם", הוא אמר כי ''איראן עסוקה בהפיכת סוריה ולבנון לחזית נגד ישראל ורוצה להקים מפעל לייצור טילים", ובפנייה למזכ''ל הוסיף כי ''זה דבר שלא נסכים לו וגם האו"ם צריך להתנגד''.

ראש הממשלה האשים את האו"ם על כך שהוא לא נאבק בהסתה הפלסטינית נגד ישראל, "האו"ם מופקד על השלום אך מרשה לשנאה הפלסטינית לשגשג במסדרונותיו".

המזכ"ל גוטרש לא נותר חייב ולצד ההצהרה כאילו הוא "מחויב לשמור על זכויות הקמת מדינת ישראל. כמזכ"ל, קיומה של ישראל הוא ברור, וגם ביטחונה", הוא גם אמר כי "כל המדינות יקבלו יחס שוויוני מצד מזכ"ל האו"ם".