נתניהו: "לא ניתן למחוק את מורשתו של גנדי"

לאחר טקס האזכרה הממלכתית שנערך לרחבעם זאבי, התכנסה הכנסת לישיבת זכרון במלאת 16 שנה להירצחו. מרצ והרשימה המשותפת החרימו את האירוע. אדלשטיין: "אנחנו מרכינים היום ראש לזכר אדם שהקדיש את כל חייו למען הגנת המולדת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/10/17 17:12 ד בחשון התשעח

נתניהו: "לא ניתן למחוק את מורשתו של גנדי"
רחבעם זאבי גנדי, צילום: flash 90

בישיבת ההנצחה שנערכה היום (שלישי) בכנסת, לזכרו של השר לשעבר שנרצח על ידי מחבל רחבעם זאבי הי"ד, אמר ראש הממשלה כי לא יתן שזכויותיו ומורשתו יימחקו מעל דפי ההיסטוריה.

"על עשייתו רבת השנים של גנדי", אמר נתניהו, "היו מי שניסו להטיל צל על טענות שעלו נגדו וכאבו לכולנו וכול מי שהכיר אותו ואת מעשיו הגדולים ויותר מכול הכאיבו לכם בני המשפחה כי לגנדי נבצר להשמיע את עמדתו".

לדבריו נעשה  "ניסיון ברור לטשטש או למחוק את זכויותיו של גנדי ואת מורשתו של גנדי אבל זה לא יקרה לא ניתן למחוק בהינף יד באמצעות חרמות את זכויותיו החשובות של גנדי במאבק להקמת המדינה ובהבטחת ביטחונה של המדינה" 

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי "המרצחים בני העוולה לא הזדמנו במקרה לקומה השמינית של מלון האייט. הם ראו ברחבעם זאבי סמל לכל השנוא עליהם: יהודי, ישראלי, פטריוט, לוחם ללא חָת, מלח הארץ. גנדי היה קרבן לשנאת יהודים וּלְשֹנאת ישראל, לטרור שמבקש להטיל אימה על הציבור היהודי בישראל ובכל העולם. טרור שאינו מבחין בין איש לאישה ובין נער לזקן – וראה בו, בגנדי, מטרה מיוחדת. אנחנו מרכינים היום ראש לזכר אדם שהקדיש את כל חייו למען הגנת המולדת".

נתניהו באזכרתו של גנדי

נתניהו באזכרתו של גנדיצילום: קובי גדעון. לע"מ

מרבית סיעות הבית השתתפו בישיבה למעט נציגי מרצ והרשימה המשותפת שעזבו את המליאה מיד עם תחילת אירוע הזיכרון. במרצ הסבירו את החרם שעשו ואמרו כי "מורשת הטרנספר של גנדי אינה ראויה להנצחה ובוודאי ובוודאי שאין מקום להנצחה של מורשת המבוססת על אונס ואלימות מינית, הוצאה להורג ללא משפט והתעללות בגופות, עולם תחתון והטלת אימה וטרור". 

ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת הסבירה גם היא בהודעה שפרסמה כי "רחבעם זאבי היה גזען, רוצח ואנס, והכנסת מקדישה יום מיוחד לזכרו (וזה אומר דבר או שניים על חלק מחברי הכנסת). בנוסף נהג האיש גם להסתובב עם עבריינים. רחבעם זאבי היה גזען, שדבק באידאולוגיה של  טיהור אתני, שעומדת בניגוד מוחלט לדין הבינלאומי, בדומה לשר ליברמן וכמה אחרים".  

בטקס האזכרה הממלכתית שנערך לשר זאבי בהר הרצל אמר נתניהו: "לעתים קרובות אנחנו שוכחים עד כמה נדיר הדבר לפגוש אדם כמו גנדי. לוחם נועז, מפקד מוכשר, איש ספר שהיה גם ידען עם וזה שילוב שאינו שכיח. לכך כמובן מצטרפת עשייתו כאיש ציבור בכנסת ובן משפחה. לפני כמה ימים קיבלתי תזכורת מוחשית לאחד הצדדים שלו מהפנים המגוונים שלו, לפעילות שלו. אני ביקרתי בבקעת הירדן לציון יובל שנים להתיישבות היהודית בבקעה אחרי מלחמת ששת הימים. אתם בוודאי זוכרים שבעקבות המלחמה, התגברו הניסיונות של מחבלים לחדור ממזרח, מכיוון ירדן ולפגוע באזרחנו. וגנדי כאלוף פיקוד המרכז ניצח על המערכה בארץ המרדפים, בחסימת הגבול המזרחי. המארבים, הפשיטות, מאות המרדפים במרחבי הבקעה, שיכללו את תורת הלחימה של צה"ל".