נתניהו לא חושש: "אני יודע שכל חלקי הקואליציה רוצים בהמשך קיומה של הממשלה"

ראש הממשלה התייחס להתפטרותו של השר ליצמן, "מצטער על החלטתו. הוא שר מצוין". על עבודות הרכבת הוא אמר כי מעבר לחשיבות השבת, חשובים "גם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/11/17 12:00 ח בכסלו התשעח

נתניהו לא חושש: "אני יודע שכל חלקי הקואליציה רוצים בהמשך קיומה של הממשלה"
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייס היום (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית להתפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן ולמשבר סביב נושא עבודות הרכבת בשבת.

"אני מצטער על החלטתו של ליצמן", אמר נתניהו, "הוא שר מצוין שדאג היטב לבריאותם של כל אזרחי ישראל". לצד זה הוא הדגיש כי אין חשש שהקואליציה תתפרק, "זו הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני יודע שכל חלקי הקואליציה חושבים כך ורוצים בהמשך קיומה של הממשלה".

על נושא המשבר בסוגית השבת אמר ראש הממשלה כי אין כוונה להפסיק את עבודות הרכבת ביום המנוחה "השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה נפעל כדי לשרת את אזרחי ישראל".

מוקדם יותר נכנסה התפטרותו של יעקב ליצן מיהדות התורה לתוקף, בעקבות העבודות שבוצעו ברכבת בשבת האחרונה, "כידוע לך ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך", כתב שר הבריאות היוצא למזכיר הממשלה, "אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, הוא יום השבת".