נתניהו לאלמנת הרב רוזן: "מעל לכל הוא היה איש משפחה חם"

ראש הממשלה שלח לרבנית שולמית רוזן מכתב תנחומים על מות בעלה, "דמותו המרשימה של הרב רוזן. ייצגה שילוב מובהק בין אהבת התורה, העם והארץ. אני בטוח שתעבירו את מורשתו הייחודית לדורות הבאים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/17 13:01 יט בחשון התשעח

נתניהו לאלמנת הרב רוזן: "מעל לכל הוא היה איש משפחה חם"
הרב ישראל רוזן, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב תנחומים לרבנית שלומית רוזן, אלמנתו של הרב ישראל רוזן ז״ל שנפטר בשבוע שעבר. 

"דמותו המרשימה של הרב רוזן", כתב נתניהו, "ייצגה שילוב מובהק בין אהבת התורה, העם והארץ. כמי שגדל בחוגי הציונות הדתית פיעם בו רגש יהודי וציוני עמוק, עם רצון עז לתרום לחוסנה של מדינת ישראל".

לדבריו, "בצד השתלמות התורנית בישיבות גבוהות, הוא השתתף כלוחם במערכות ישראל". עוד הוא ציין כי "החזון שהנחה את הרב רוזן - למתוח גשר בין התורה למדע, ובין ההלכה לחידושי הטכנולוגיה, הניע אותו לפי ארבעה עשורים לייסד את מכון 'צומת' בגוש עציון. למכון חלוצי זה נודעת תרומה בולטת ביישום פתרונות טכנולוגיים-הלכתיים בחיי היומיום, ובייחוד בשבתות ובמועדי ישראל. פיתוחי מכון 'צומת' מאפשרים פעילות חיונית בשבת ובחג במוסדות ציבור רבים".

ראש הממשלה  התייחס גם לתחום נוסף שהרב רוזן פעל בו במסירות, כרכי 'תחומין' העוסקים בענייני הלכה, "נוסף על יוזמתו של הרב רוזן להוציא לאור את ערכי ״תחומין״ שמוקדשים לנושאי תורה, חברה ומדינה, הוא פירסם ספרים ומאמרים שעוררו עניין ציבורי. בד בבד התמסר לקידום תחום הגיור, וסלל דרך להצטרפותם של מאות מתגיירים לשורות עמנו".

נתניהו הדגיש כי מעבר למפעלי חייו של הרב רוזן, הוא היה גם איש משפחה למופת, "מעל לכל היה הרב רוזן איש משפחה חם, שגידל איתך - שלומית - את הילדים אביה, משואה, יקהת, גיתית ולביאה, וחבק באושר נכדים".

לסיום הוא כתב: "אני מוסר לכם את תנחומיי על האבדה הגדולה ואני בטוח שתעבירו את מורשתו הייחודית של הרב רוזן לדורות הבאים. בהמשכת דרכו ובפירות מפעליו תנוחמו".