נתניהו לאיראן: "אל תעמידו למבחן את נחישותנו"

במהלך נאומו בוועידת מינכן הציג נתניהו חלק מהמל"ט האיראני שהופל בישראל, ואמר: "איראן מנסה לחצות את הקווים האדומים". זריף ענה: "חזיתם בקרקס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 13:27 ג באדר התשעח

נתניהו לאיראן: "אל תעמידו למבחן את נחישותנו"
נתניהו מציג חלק מהמל"ט האיראני במהלך נאומו בוועידת מינכן, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אל תעמידו למבחן את נחישותה של ישראל", כך אמר היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר לאיראן, במהלך נאומו בוועידת מינכן לביטחון.

תוך כדי נאומו הציג נתניהו שריד מהמל"ט האיראני שהופל על ידי ישראל לפני כשבוע, ואמר: "איראן מכחישה שהיא ביצעה מעשה תוקפנות בשבוע שעבר נגד ישראל, כשהיא שיגרה מל"ט לתוך המרחב האווירי שלנו כדי לאיים עלינו. הנה חלק מאותו מל"ט איראני או מה שנשאר ממנו אחרי שיירטנו אותו. הבאתי את זה לכאן כדי שתוכלו לראות במו עיניכם.

"מר זריף, אתה מזהה את זה? אתה צריך לזהות את זה. זה שלך. אתה מוזמן לקחת איתך חזרה מסר לעריצים בטהרן – אל תעמידו למבחן את נחישותה של ישראל", אמר נתניהו בפנייה לשר החוץ האיראני שמשתתף גם הוא בוועידה. זריף מצדו סירב להגיב ישירות לדברי נתניהו, ורק אמר לנוכחים כי היו "עדים לקרקס".

"הם שלחו מל"ט לתוך ישראל, חיללו את ריבונותנו וסיכנו את ביטחוננו. השמדנו אותו ואת מערך ההפעלה שלו מסוריה, וכשירה לעבר מטוס שלנו - ישראל השמידה סוללת נ"מ. ישראל לא תאפשר למשטר הסורי לכרוך חבל תלייה על צווארנו", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "מאוחר יותר תשמעו את מר זריף. הוא דובר חלקלק של משטר איראן, אני נותן לו קרדיט, הוא משקר באלגנטיות. בשנה שעברה בכנס זה הוא אמר שקיצוניות נדחפת על ידי חוסר תקווה וכבוד. אז למה המשטר האיראני מונע מעמו תקווה וכבוד על ידי מעצר עיתונאים? זריף אומר שזו טעות לקרוא להם 'רדיקלים', אבל איך אפשר לקרוא למשטרה שתולה הומואים בכיכרות? הוא אומר 'אין פתרונות צבאיים'. אם זה נכון,למה איראן שולחת לוחמים ונשק לעורר אלימות?".

נתניהו הציג לקהל מפה שמלמדת על ההשפעה של איראן ודאעש במזרח התיכון, ואמר: "איראן מנסה לשנות את הכלליים הבסיסיים באזור. מה שקורה באזור - האדום והשחור - האדום זה דאעש, השחור זה איראן וסוכניה. כאשר האדום מתכווץ והוא יימחק בקרוב מהמפה של המזרח התיכון - איראן נכנסת פנימה. נלחמנו נגד שני סוגים של איסלאם מיליטנטי. ישראל סיפקה מידע מודיעיני שסיכל עשרות פיגועים במדינות רבות. אנו נחושים למנוע מדאעש להעביר את הבסיסים שלו מעיראק וסיני לסומליה ואפריקה. זה קרב אחד שאנו נלחמים בו בהצלחה.

"מה שאיראן מנסה לעשות זה להשתלט על סוריה, להעביר בסיסים וצבא מאיראן לחצר האחורית של ישראל. היא רוצה להקים בסיסים ימיים בים התיכון. אתם מדמיינים צוללות ליד חיפה וספינות של הצי השישי? היא רוצה להעביר עשרות אלפי לוחמים שיעים לסוריה ורוצה להקים בסיסי חיל אוויר ולהביא מטוסי קרב ומסוקי קרב לסוריה.

"איראן משנה את כללי הבסיס בסוריה. אמרתי שלא נאפשר להם לעשות זאת וגיביתי את דבריי במעשים. עד עכשיו זה לא הצליח, ומר אסד מבין שאם יזמין את איראן פנימה - אז זה מאתגר אותנו למצב אחר ממה שהיה לנו", אמר.

נתניהו הזהיר כי "התוקפנות האיראנית לא יכולה להיות ברורה יותר מאשר בסוריה. הם רוצים גישה לים התיכון. הזהרתי מפני ההתפתחות הזאת, הבהרתי שלישראל יש קווים אדומים ושהיא תעמוד בהם. ישראל תמשיך למנוע מאיראן להקים עוד בסיס טרור שממנו תאיים על ישראל. איראן מנסה להמשיך לחצות את הקווים האדומים האלה. נפעל ללא היסוס להגן על עצמנו ונפעל לא רק נגד סוכני איראן אלא נגד איראן עצמה".

מאוחר יותר אמר שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, כי "ישראל משתמש בתוקפנות כמדיניות כלפי שכונתיה. היא פולשת לתוך סוריה, ללבנון ולמדינות אחרות. מפציצה שגרתית כמעט כל פעם. הם יכולים להאשים את איראן כל הזמן, אבל זה לא יפתור את הבעיות שלהם. ישראל מנסה לברוח מאחריות על המדיניות הפושעת שלה במשך שנים רבות ובניסיון למצוא שעיר לעזאזל ולפעמים נותנים להם את זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן