נתניהו: "יש קו שמפריד בין הברבריות שכורתת ראשים ושורפת ילדים, לבין רופאים ישראלים"

ראש הממשלה אמר את הדברים בהנחת אבן הפינה לביה"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל, שייקרא על שם בני הזוג אדלסון. " כדאי שעיתונאים בארץ וגם מחוץ לארץ, יבואו למקום הזה ויראו איך לומדים פה בצוותא יהודים ולא-יהודים."

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/17 22:22 ד בתמוז התשעז

נתניהו: "יש קו שמפריד בין הברבריות שכורתת ראשים ושורפת ילדים, לבין רופאים ישראלים"
ראש הממשלה בנאומו באריאל, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו היום (רביעי) בטקס הנחת אבן-הפינה לבניין ביה"ס למדעי הבריאות והרפואה ע"ש מרים ושלדון אדלסון באוניברסיטת אריאל.

באירוע השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, שר החינוך נפתלי בנט, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ' יהודה דנון, נגיד האוניברסיטה יגאל כהן אורגד והתורמים לפקולטה שלדון ומרים אדלסון.
 
ראש הממשלה פנה לבני הזוג אדלסון באנגלית ואמר כי הוא חושב שהם לא רק ידידים טובים, אלא "תומכים גדולים של העם היהודי והמדינה היהודית".

בני הזוג נתניהו עם בני הזוג אדלסון

בני הזוג נתניהו עם בני הזוג אדלסוןצילום: חיים צח, לע"מ

 
נתניהו הוסיף כי על רקע תרומתם הרבה וההשקעה במפעלים שונים בישראל, "אין זו הפתעה שאתם תומכים בבית הספר לרפואה באריאל. ראשית, כיוון שד"ר מירי אדלסון יודעת משהו על רפואה. למעשה, היא יודעת על זה הרבה מאוד. ושנית, כיוון ששלדון ומירי, שתומכים במחקר רפואי ברחבי העולם, רוצים לתמוך בבית ספר לרפואה כאן באריאל בלב לבה של ארץ ישראל".
 
בהמשך הוא אמר כי "לפני 19 שנים, בכהונתי הראשונה כראש הממשלה, הייתה לי הזכות הגדולה להכריז על אריאל כעיר ואם בישראל. לפני ארבע שנים, הייתה לי הזכות, אחרי מאבק ארוך, להכריז על המעבר של מכללת אריאל לאוניברסיטה באריאל. קראנו לזה "מרכז אוניברסיטאי" והיום אנחנו מניחים אבן-פינה לבית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל, על שם שלדון ומירי. איזו פריחה, איזו קדמה ואיזו תקווה".
 
ראש הממשלה הזכיר בדבריו את ראש העיר המנוח רון נחמן, שעסק רבות בפיתוח העיר. כמו כן הוא אמר כי "אוניברסיטת אריאל היא מוסד פתוח ופלורליסטי, כדאי שעיתונאים בארץ - קודם כל בארץ וגם מחוץ לארץ - יבואו למקום הזה ויראו איך לומדים פה בצוותא יהודים ולא-יהודים. איך הם עושים זאת בסובלנות, בכבוד הדדי, בשיתוף פעולה. זוהי הרוח האמיתית של מדינת ישראל".

מניחים את אבן הפינה

מניחים את אבן הפינהצילום: חיים צח, לע"מ

 
"אנחנו הקמנו לאחרונה בית חולים שדה בגבול הגולן", הוסיף נתניהו, " ואמרתי: 'זה הקו שמפריד בין הברבריות לבני התרבות'. בין הברבריות שכורתת ראשים ושורפת ילדים, לבין רופאים ישראלים – אגב, יהודים ולא-יהודים – שמטפלים באלפי אנשים. אני פגשתי את האנשים והילדים הללו מסוריה, והם אומרים: 'אנחנו תמיד למדנו שאתם בני השטן, ואנחנו רואים שאתם בעצם מלאכים, מלאכים בלבן' - זו האמת על ישראל".
 
בהמשך הוא הדגיש, "כמה זה שונה מן החתירה של המשטרים והתנועות חדורי הקנאות והעריצות ותאוות הרצח, דוגמת המשטר באיראן או דוגמת דאע"ש שם בגבולנו, לזרוע מוות וחורבן בכל מקום שאליו ידם מגעת. ובכן אנחנו כמובן עומדים מולם. מצד אחד, תחושת שליחות כלל אנושית והגשת סעד ומרפא, ומצד שני אנחנו נמשיך להיאבק בטרור ונוביל את המאבק בטרור העולמי".