נתניהו: "חייבים לעצור את איראן, ואנחנו נעצור אותה"

רה"מ נאם בפני ועידת איפא"ק ואמר כי "הכוח מאחורי כל כך הרבה מהרוע בעולם הוא המשטר בטהרן". לדבריו, "בשבוע שעבר קראנו במגילת אסתר על הניסיון להשמיד את העם היהודי. הם נכשלו אז. הם ייכשלו היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 17:48 יט באדר התשעח

נתניהו: "חייבים לעצור את איראן, ואנחנו נעצור אותה"
"חייבים לעצור את איראן". נתניהו, צילום: פלאש 90

יממה לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, נשא הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום בפני ועידת איפא"ק. "תמיד טוב להיות פה, אבל כמו שאמרתי לנשיא טראמפ אתמול: נהדר להיות בבירת ארה"ב, במיוחד עכשיו, כשהיא מכירה בירושלים כבירת ישראל", אמר נתניהו לנוכחים.

לדבריו, "ישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר מבחינה צבאית. הצבא המדהים שלה נעזר במודיעין שאין כדוגמתו בעולם, שסיכל בשנים האחרונות עשרות מתקפות טרור ברחבי העולם". נתניהו ציין כי כלכלת ישראל חזקה וכי "הטכנולוגיה הישראלית היא שמניעה את העולם".

בהמשך דיבר נתניהו על הסוגיה האיראנית, ואמר: "אתם זוכרים את הסרט 'הטוב, הרע והמכוער?'. אני רוצה לדבר על הטוב, הרע והיפה. הטוב הם הדברים הטובים שאנו עושים בישראל כדי לעזור להפוך את העולם למקום טוב יותר. הרע הוא כל הדברים שכוחות אחרים מנסים לעולל לישראל ולעולם. באופן ספציפי אני מדבר על איראן. על היפה אדבר מאוחר יותר.

"הכוח מאחורי כל כך הרבה מהרוע בעולם הוא המשטר בטהרן. אם יש לי עבורכם מסר אחד היום - הוא פשוט: אנחנו חייבים לעצור את איראן, ואנחנו נעצור את איראן".

"הזהרתי שהסרת הסנקציות מאיראן לא תגרום לה להיות יותר שוחרת שלום, אלא יותר מסוכנת. גבירותיי ורבותיי, זה בדיוק מה שקרה. הם איימו אז ומאיימים כעת. הנשיא טראמפ הבהיר היטב שהמשטר שלו לא יקבל את התוקפנות האיראנית באזור. הוא הבהיר שגם הוא לא יקבל איראן חמושה בנשק גרעיני, ואני מצדיע לו על זה".

נתניהו הוסיף ברוח פורים כי "בשבוע שעבר קראנו את מגילת אסתר המספרת על הניסיון להשמיד את העם היהודי. הם נכשלו אז. הם ייכשלו היום. לעולם לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו, לא בעוד עשר, לעולם לא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן