נתניהו: חוק המרכולים חייב לעבור עוד השבוע

על רקע הביקורת של חלק משרי הליכוד על החוק של ש"ס ועל הכוונה להדיח את ח"כ השכל מהתנועה, סימן ראש הממשלה שתי ההצבעות נוספות, עונש מוות למחבלים ווהתקציב

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/01/18 12:31 כ בטבת התשעח

נתניהו: חוק המרכולים חייב לעבור עוד השבוע
חוק המרכולים יעבור עוד השבוע? אמסלם ונתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סיעת הליכוד התכנסה היום (ראשון) על רקע המתיחות בין יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, לח"כ שרן השכל שהביעה התנגדות לחוק המרכולים.

במהלך הישיבה מחו חלק מהשרים על התעקשות להעלות את החוק כבר השבוע לקריאה שניה ושלישית והשר אופיר אקוניס אף הביע את התנגדותו לחוק, כפי שהוא מוצע כיום. השרה גילה גמליאל ציינה כי מדובר בחוק גרוע שיבריח קולות ל'יש עתיד'.

השרה גמליאל גם חברה לשר צחי הנגבי ומתחה ביקורת על כוונת יו"ר הסיעה, ח"כ דודי אמסלם, להדיח את ח"כ השכל בעקבות עמדתה נגד החוק. לדבריהם, ישנן דרכים נוספות לשכנע אותה ליישר קו עם עמדת המפלגה ואין צורך להגיע למישורים של איומים.

מוקדם יותר פורסם כי אמסלם עתר לבית הדין העליון של הליכוד בדרישה שיבטל את חברותה של השכל בתנועה ואמר שהובהר לה "כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו  עילה להפסקת חברותה בליכוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששמע את דברי הביקורת, בחר לומר כי "יש שלוש הצבעות קואליציוניות שחייבות לעבור: חוק המרכולים, חוק עונש מוות למחבלים והתקציב". לדבריו, חוק המרכולים חייב לעבור באופן סופי כבר בשבוע הקרוב.