נתניהו ומועצת יש"ע סיכמו על העברת 800 מיליון ש"ח לתשתיות. דגן: "נמשיך להפגין"

בפגישה, שנערכה בין ראש הממשלה לאבי רואה וזמביש, הוחלט על העברת תקציב מיוחד לשיפור התשתיות ביו"ש לרבות הכבישים העוקפים. יו"ר מועצת יש"ע: "מענה הולם המגשר על פער של עשורים רבים". ראש מועצת שומרון הביע ספקנות: "שבענו הבטחות וספינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 14:59 ה בחשון התשעח

נתניהו ומועצת יש"ע סיכמו על העברת 800 מיליון ש"ח לתשתיות. דגן: "נמשיך להפגין"
רוה"מ נתניהו, צילום: פלאש 90

על רקע מחאת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, סיכמו היום (רביעי) ראש הממשלה ויו"ר מועצת יש"ע על השקעה ממשלתית בסך 800 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות ובהם כבישים עוקפים באזור.

בפגישה, בה נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש לשכתו יואב הורוביץ, יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה ומזכ"ל תנועת "אמנה" זאב זמביש חבר,  הודיע נתניהו כי לאור דרישת ראשי הרשויות בפגישתם הקודמת לפני מספר שבועות הוא פעל לקידום נושא התשתיות ביו"ש.

התכנית אמורה לצאת אל הפועל בשנת התקציב של  2018 ובמועצת יש"ע שמחו על ההחלטה וראו בכך כהוכחה ליחסה החיובי של ממשלת ישראל להתיישבות. יו"ר המועצה רואה אמר כי "זוהי בשורה משמעותית ואסטרטגית לכלל האוכלוסיות הגרות במרחב יהודה, שומרון ובקעת הירדן. לאחר זמן רב של עבודה מאומצת עם גורמים במשרדי הממשלה השונים, מוביל ראש הממשלה יחד עם ההתיישבות, מענה הולם המגשר על פער של עשורים רבים בתחבורה ובתשתיות. שמחנו לראות שראש הממשלה נרתם לשדרוג התשתיות".

מי שנשאר בספקותיו הוא מוביל המחאה נגד ראש הממשלה, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שאמר: "שבענו הבטחות וספינים. עד שהחלטה על תקצוב לא תעבור בצינורות המקובלים אנחנו נשב פה מול בית ראש הממשלה יחד עם המשפחות השכולות דם תושבינו לא יהיה הפקר".

ראש מועצת בית אריה אבי נעיםהצטרף לקו של דגן ואמר: "אנחנו רוצים לראות טרקטורים בשטח ועשייה מיידית. שבענו הבטחות והודעות לתקשורת. אני מבקש וודאות מלשכת ראש הממשלה לביצוע הפרוייקטים בתקופה הקרובה".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן דווקא בירך על ההחלטה ואמר כי היא "אבן דרך חשובה ביותר בפיתוח האיזור ומהווה ראיה ממלכתית שהגענו לכאן כדי להישאר לתמיד. הנחת תשתיות קבע לרווחת התושבים מעידה כמאה עדים שמדינת ישראל לא הולכת לשום מקום. כולי תקוה שבעקבותיה תבואונה החלטות נוספות מהסוג הזה ובראשן החלטה על החלת ריבונות מלאה על יהודה ושומרון. מועצת יש"ע וראשיה בהנהגת חברנו אבי רואה עשו כאן עבודה מדהימה ושירות חשוב לא רק למתיישבים אלא לכלל אזרחי מדינת ישראל".

 

דגן והשרים כץ וכהן

דגן והשרים כץ וכהןצילום: מועצה אזורית שומרון

בתוך המשיכו ראשי המועצות ומשפחות שכולות לשבת במאהל המחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים וזכו לביקורם של חלק משרי הממשלה. 

שר הרווחה חיים כץ אמר: "אני לא חושב שראש הממשלה לא רוצה שיהיה בטחון לתושבי יו"ש. אני בטוח שהוא רוצה. יחד עם זאת בשורה התחתונה אין כבישים עוקפים ואנחנו לא רוצים להיות בצד של המסבירים אנחנו רוצים להיות בצד של המנצחים ולכן אני פה כי אנחנו חושבים שהמאבק של יוסי לתת בטחון לאזרחים שהוא ראש המועצה שלהם הוא לגיטימי וצודק ואני לא אומר פה מה נעשה מה לא נעשה. אנחנו נעשה ככל שניתן על ידינו שאתם תעברו מהצד של המסבירים לצד של המנצחים. אתם (פונה לבועז שאבו שאשתו וילדיו נטבחו בביתם באיתמר לפני מספר שנים) אבל לשאר האנשים שלא יגיעו למצב הזה"

שר הכלכלה אלי כהן הוסיף: "אני מצטרף לדברים של ידידי השר חיים כץ ולמה שמוביל כאן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן במיוחד אחרי שאתה שומע את המשפחות ששכלו את היקרים להם מכל. אנחנו צריכים לפעול. כל מה שניתן לעשות ולמנוע את המקרים הבאים של משפחות נוספות. אנחנו מקדשים את החיים. ולכן בנושא הזה אנחנו צריכים לבוא ולפעול. אנחנו אגב משקיעים לא מעט בנושאים גם במשרד שלי וגם של השר חיים כץ של תעשייה וחיים אבל כאן מדובר לא רק ברווחת החיים אלא גם בזכות לחיים. וזה הדבר המרכזי. במיוחד אחרי שאתה שומע את הדברים האלו. אני חושב שהנוכחות שלנו כאן. גם של השר כץ וגם שלי אומרת לנו עד כמה הדבר הזה חשוב עד כמה הזכות לחיות להגיע הביתה מהעבודה בבטחון. אנחנו צריכים למנוע את המקרים הבאים כיוון שכאן משלמים את המחיר היקר והכבד ביותר ואנחנו נפעל בכל הכח כדי למנוע את המקרים הבאים".