נתניהו וא-סיסי נפגשו לראשונה בגלוי ובאופן רשמי

ראש הממשלה ונשיא מצרים ניצלו את ועידת האו"ם ונועדו לשיחה שנסובה בעיקר סביב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים. לפני כן נפגש א-סיסי עם מנהיגים יהודיים ואמר להם כי מצרים מעוניינת לתווך בין הצדדים

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/09/17 07:19 כח באלול התשעז

נתניהו וא-סיסי נפגשו לראשונה בגלוי ובאופן רשמי
פגישת נתניהו וא-סיסי, צילום: לע"מ

בין ישראל למצרים אמנם שורר שלום כבר קרוב לקרוב לארבעים שנה, אך אמש (שני) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו המצרי עבד אל-פתח א-סיסי, בפעם הראשונה באופן רשמי וגלוי.

השניים, שנפגשו בעבר פעמיים בחשאי, ניצלו את העובדה ששניהם הגיעו לעצרת האו"ם בניו יורק ושוחחו במשך שעה וחצי. שני הצדיים הגדירו את המפגש כחיובי ומוצלח.

שני המנהיגים דנו בבעיות המשותפות שעומדות לפתחי שתי המדינות ועל מאמציו של הממשל בקהיר להביא לפריצת דרך ביחסי ישראל עם הפלסטינים וכן בהשבת החיילים והאזרחים השבויים בידי חמאס בעזה.

בלשכתו נתניהו אמרו כי "הנשיא א-סיסי הביע רצון לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים ובאזור". לפני פגישתו עם ראש הממשלה הישראלי נועד נשיא מצרים עם מנהיגים יהודיים בארה"ב ושמע את דעתם ועצתם לטיפול הנכון בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לדברי הנוכחים, הוא אמר בפגישה כי לדעתו הדרך הטובה ביותר לחתור לשלום היא לגבש הסכם אזורי בין ישראל למדינות המתונות במזרח התיכון.