ביקור הסטורי: נתניהו התקבל בטקס רשמי בארגנטינה

ראש הממשלה נחת בבואנוס איירס בירת ארגנטינה ובכך פותח את מסעו באמריקה הלטינית. משם הוא ימשיך למקסיקו ולקולומביה, ולבסוף פגישה עם נשיא ארה"ב בעצרת האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/17 20:38 כ באלול התשעז

ביקור הסטורי: נתניהו התקבל בטקס רשמי בארגנטינה
רוה"מ ורעייתו בטקס הרשמי בשדה התעופה, צילום: אבי אוחיון GPO פלאש 90

בטקס רשמי בשדה התעופה בבואנוס איירס התקבלו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בארגנטינה. זוהי פתיחתו של  ביקור מדיני שיימשך עשרה ימים באמריקה הלטינית ובארה"ב. מארגנטינה ימשיך נתניהו לקולומביה ולמקסיקו, ואת מסעו יסיים בניו יורק שם יפגוש את הנשיא דונלד טראמפ בעצרת האו"ם.

 

מאז חטיפת אדולף אייכמן ב-1960, זוהי הפעם הראשונה שבה נוחת מטוס אל על בבואנוס איירס. מדובר בביקור חשוב אחרי שנים של משטרים הנחשבים לא אוהדים את ישראל. ישראל גם טענה שחלק ממשטרים אלו סייעו לאיראן בטיוח הפיגועים בשגרירות ישראל (1992) ובבניין הקהילה היהודית (1994). 

הנשיא הנוכחי מאוריסיו מאקרי, שנחשב ידיד ישראל, הגיע אחרי עידן כריסטינה קירשנר, שבמהלך כהונתה נרצח התובע אלברטו ניסמן, שעמד בראש חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית.

 

לפני המראתו אמר נתניהו שמדובר ב"ביקור היסטורי", והוסיף: "זו הפעם הראשונה שראש ממשלה מכהן נוסע לבקר בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה. אני ביקשתי ממשפחות עובדי משרד החוץ שניספו בפיגוע הגדול בבואנוס איירס להצטרף אליי".

 

כלי תקשורת בארגנטינה דיווחו, שהנשיא הארגנטינאי יתחייב להעביר לישראל תיעוד של הקשרים בין ארגנטינה לבין המשטר הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה, ובעיקר בשנים שאחריה, שבהן סייע משטרו של חואן דומינגו פרון לבכירים נאצים שנמלטו לבואנוס איירס ומצאו מקלט במדינה. ככל הנראה מדובר בסריקות של 139,544 תמונות ומסמכים של משרד החוץ במדינה בתקופת השואה ובשנים שאחרי המלחמה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן