נתניהו: "הר הבית יפתח בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים"

ראש הממשלה שוחח עם הורי השוטרים שנרצחו והורה לפרק את סוכות האבלים באום אל פאחם ועל פתיחה מוגבלת של הר הבית. בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' טוענים כי מדובר בפרס לטרור: "שוב, הצדיק הופך לקרבן והתוקף - למנצח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/07/17 08:08 כב בתמוז התשעז

נתניהו: "הר הבית יפתח בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים"
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

יומיים לאחר הפיגוע הרצחני, בו נרצחו שני שוטרים ישראלים, הורה אמש (מוצאי שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פתיחה הדרגתית של הר הבית. בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' טוענים כי משמעות ההחלטה היא אפליה נוספת בין מוסלמים ליהודים.

"לפני כניסת השבת", אמר נתניהו, "שוחחתי עם ההורים של שני השוטרים הגיבורים שלנו שנרצחו בהר הבית. שלחתי להם חיבוק מכל אזרחי ישראל והשתתפות בכאב הנורא שלהם".

בהמשך אמר ראש הממשלה כי הוא הנחה את כוחות הביטחון "להרוס את סוכות האבלים של המשפחות של המחבלים השפלים הללו".

בנוסף לכך הוא ציין כי בדיון שקיים על הפעילות בהר הבית עם צמרת גורמי הביטחון הוא הורה על הצבת "מגנומטרים בשערים שדרכם נכנסים להר הבית. אנחנו מציבים גם מצלמות על תרנים מחוץ להר הבית, אבל הם נותנים שליטה כמעט מלאה על כל מה שנעשה שם".

נתניהו גם החליט כי החל מהיום, "במסגרת המדיניות שלנו לשמור על הסטטוס-קוו, אנחנו נפתח את הר הבית בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים".

המאבקים בהר הבית

המאבקים בהר הביתצילום: פלאש 90

בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית' אומרים כי מדובר בהודעה מעורפלת שמטרתה להסוות את העובדה שמוסלמים יעלו להר ואילו על יהודים יוטלו הגבלות רבות.

"מה שראש הממשלה החליט", נכתב בהודעה, "זה שהר הבית יהיה פתוח לכניסת מוסלמים, תומכי טרור ומוות ומעודדיו, וסגור ליהודים, שומרי חוק ושוחרי החיים".

לטענתם, "שוב, הצדיק הופך לקרבן והתוקף - למנצח. לא הגיוני שאחרי פיגוע רצחני על ידי מחבלים, עם נשק מתוך הר הבית, שגבה את חייהם של שני שוטרים ישראליים - הטרור שוב ייצא המנצח בסיפור, ובשעה שמוסלמים ייכנסו בחופשיות להר, היהודים שוב יישארו בחוץ".

בתנועה התריעו כי "מדיניות כזו, היא שתגרום חלילה לפיגועים נוספים. בשעה שנותנים פרס לטרור - הוא מרים את ראשו".

בהמשך הם דרשו מראש הממשלה "להפסיק לתת פרסים לטרור, ולפתוח את הר הבית לכניסת מתפללים יהודים מחר בבוקר.

במידה ואת היום יפתחו מתפללים יהודים בהר הבית ולא מוסלמים - נדע שאתה מעוניין באמת לתת לצד הישראלי לנצח, ולא חלילה לצד האויב, תומך ומעודד הטרור המוסלמי".