נתניהו: "זה הזמן להרגיע, צריך להנמיך את הלהבות"

במהלך ישיבת ראשי הקואליציה התייחס רה"מ לסערות סביב נושא הגיוס וסוגיית השבת, ואמר כי יש "לצנן את הטמפרטורה ולהמשיך לעבוד יחד". מוקדם יותר תקף את ההתנגדות לביקור פנס בישראל, וכינה זאת "חרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 13:27 ה בשבט התשעח

נתניהו: "זה הזמן להרגיע, צריך להנמיך את הלהבות"
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: אלכס קולמויסקי

"זה הזמן להרגיע, לצנן את הטמפרטורה. העם והמדינה זקוקים לזה", כך אמר היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, בהתייחסות לסערות האחרונות בנוגע לגיוס לצה"ל וסביב חוק המרכולים וסוגיית השבת.

"אני אשוחח בנפרד עם שר הביטחון ועם שר הפנים. אם רוצים שהממשלה הזאת תמשיך לעשות דברים גדולים למען הציבור בישראל, צריך להנמיך את הלהבות ולהמשיך לעבוד יחד", הוסיף נתניהו.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לביקורו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בישראל, וכינה את הקריאות להחרמת הביקור "חרפה". 

"הערב יגיע לישראל ידיד גדול של מדינת ישראל, ידיד אמת, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס. אנחנו נקבל את פניו בברכה, אני מצפה מאוד לשיחותינו", אמר נתניהו. "אנחנו נדון במאמצי ממשל טראמפ לבלום את התוקפנות האיראנית ואת תוכנית הגרעין האיראנית, וכמובן לקדם את הביטחון והשלום באזור. מי שבאמת שואף להגשים את המטרות האלה, יודע שאין תחליף למנהיגותה והובלתה של ארה"ב".

ראש הממשלה ציין כי הוא "רואה זאת כחרפה שחברי כנסת מתכוונים להחרים את הביקור החשוב הזה בכנסת ואפילו מבקשים להפריע לו. אנחנו כולנו נהיה שם ונחלוק לסגן הנשיא פנס את הכבוד הגדול והראוי לו".

בהמשך התייחס נתניהו לסוגיית המסתננים, ואמר: "אני שומע טענות בעניין המהגרים הבלתי חוקיים והמדיניות שלנו. איננו פועלים נגד פליטים, אנחנו פועלים נגד מהגרים בלתי חוקיים שבאים לכאן לא לפליטות אלא לצורכי עבודה. ישראל תמשיך לשמש כמקלט לפליטי אמת ותוציא מתוכה מסתננים בלתי חוקיים.

"בניגוד לנטען, שמעתי את הטענות הרבות, ההסדרים שקבענו עם המדינה השלישית מבטיחים ליוצאים מכאן שמירה על ביטחונם האישי. הם מקבלים שם אישורי שהייה שמאפשרים מגורים, עבודה, יכולת להשתלב במדינה.

"גם הם, באותה מידה שירצו בכך, יוכלו לחזור למדינות המוצא שלהם. הם מקבלים מאיתנו סיוע כספי משמעותי. אל תשכחו שישראל משקיעה כאן הון תועפות בזמן שהייתם כאן, וגם במעבר שלהם לאותה מדינה שלישית להמשך חייהם".

לדבריו, "התהליכים שאני מתאר מאושרים על ידי המערכת המשפטית, הם מפוקחים באופן שוטף על ידי נציגים רשמיים של ישראל ושל המדינה השלישית. במקביל הוריתי להקצות למשרד הפנים, והממשלה גם אישרה, תוספת מיוחדת של תקציב כדי להאיץ את הבדיקות של בקשות למקלט בישראל. זוהי מדיניות שתואמת לחלוטין את הנחיות בית המשפט העליון וגם את החוק הבינלאומי, ולכן אין בסיס לטענות המושמעות נגדנו".

נתניהו התייחס גם לביקורו בהודו, ואמר: "חזרתי השבוע מביקור היסטורי בהודו. אני מודה לחברי, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, על קבלת פנים שהייתה יוצאת דופן בעוצמתה ובחמימותה. היא משקפת את הקשר המתהדק בינינו, ההדוק מאוד, וגם את הקשר המתהדק בין המדינות והעמים. זהו ביקור שייזכר זמן רב, הוא תרם וגם יתרום רבות לישראל מבחינה כלכלית, ביטחונית, טכנולוגית ומדינית".