נתניהו: "הבית היהודי דוחפים את פסקת ההתגברות לפח"

רה"מ תקף את ההחלטה להצביע על החקיקה בוועדת השרים למרות בקשתו להמתין, ואמר כי הדרך היחידה להביא אותה היא באמצעות הסכמות בקואליציה. במפלגה הגיבו: כל חוק יהיה מקובל עלינו, רק שיביא אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/18 17:02 כב באייר התשעח

נתניהו: "הבית היהודי דוחפים את פסקת ההתגברות לפח"
נתניהו בישיבת הסיעה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"הבית היהודי דוחפים כרגע את פסקת ההתגברות לפח במתווה הקיים. הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות היא באמצעות הסכמות בקואליציה", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד.

נתניהו אמר את הדברים על רקע אישור החקיקה אתמול בוועדת השרים, לפיה יידרש רוב של 61 ח"כים לאישורם מחדש של חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ, ועל רקע חוסר הסכמתו של שר החינוך נפתלי בנט לדחות את ההצבעה בוועדה.

מוקדם יותר אמר בנט כי "לאחר שלוש שנים בממשלה, ושלוש דחיות, החלטנו אתמול להעלות את חוק ההתגברות להצבעה, והחוק עבר פה אחד, בתמיכת שרי המפלגות של כולנו, הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי". בנט עקץ את שר האוצר משה כחלון שטען כי מי שמנסה לקדם את החוק לריסון בג"ץ הוא קיצוני, ואמר: "זוהי ממשלה לאומית ואחראית, לא קיצונית". 

בנט פנה לנתניהו וכחלון והאיץ בהם לספק פתרון חלופי או לתמוך ביוזמת הבית היהודי: "אם יש לכם פתרון מעשי ומוסכם אחר להוצאת המסתננים מהמדינה - תציגו אותו. אם יש לכם פתרון אמיתי ומעשי לריסון ההתערבות ההולכת וגוברת של מערכת המשפט בניהול היומיומי השוטף של המדינה - תציגו לנו. אנחנו נתמוך בזה. אך בהיעדר פתרון אחר, אנו מצפים מכם להתקדם בחקיקה של פיסקת ההתגברות. אנחנו נמשיך לקדם את זה, אנחנו נתעקש על חקיקת החוק".

בתגובה להתקפת ראש הממשלה, נמסר מהבית היהודי: "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים. אנו מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק. בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים".