נתניהו: דורש מאבו מאזן לגנות את הפיגוע

ראש הממשלה שיגר את תנחומיו למשפחתה של לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בי-ם. שר הביטחון: "נרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום". שרת המשפטים: "אנחנו נפעל בכל העוצמה נגד מי שמסיתים לטרור ותומכים בטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/06/17 22:50 כג בסיון התשעז

נתניהו: דורש מאבו מאזן לגנות את הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

במערכת הפוליטית מגיבים הערב (מוצאי שבת) על הפיגוע אמש בשער שכם בירושלים, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש לנחם את משפחת מלכא ודרש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לגנות את הפיגוע הרצחני. "אני מצפה", הוא הוסיף, "שכך יעשו גם מדינות העולם"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "הדס מלכא לחמה בנחישות ובגבורה במחבל והיא מהווה אות ומופת לכולנו. סיפור חייה הקצרים ורצונה לתרום כמה שיותר הם תוצאה של חינוך וערכים שספגה. תנחומיי למשפחתה של הדס".

ליברמן האשים את ההנהגה הפלסטינית של גינתה את הפיגוע, "בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית, המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני".

שרת המשפטים איילת שקד, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "אני מבקשת לשלוח תנחומים למשפחתה של לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנפלה במילוי תפקידה ונאבקה במחבל בן בליעל בגבורה".

לדבריה, "הדס הייתה פטריוטית, לוחמת, יפה, שמחה ומלאת רצון לתרום ולשרת. לפני שנה וארבעה חודשים העלתה הדס פוסט מרגש לזכר הדר כהן ז"ל שנרצחה בפיגוע בשער שכם. אתמול היא נרצחה באותו מקום בדיוק.

לסיום היא הצהירה: "אנחנו נפעל בכל העוצמה נגד מי שמסיתים לטרור ותומכים בטרור".

יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון, הספידה גם היא את מלכא הי"ד וכתבה בדף הפייסבוק של כי "בסרטון שצילמה הדס מלכא בסלולרי שלה היא וחברות שרות ברכב "משמר הגבול זה הבית שלי". הן שמחות. בכתבות מספרים שהדס התעקשה להיות במג"ב, ושהיא תכננה, לאחר השירות, להיות מדריכת כושר. הלב נקרע כשחושבים על כל הדברים שהיא לא תספיק עוד, ועל כל האנשים שהיא הותירה חור בחייהם". 

בהמשך היא תקפה את ממשלת נתניהו וכתבה כי "התגובה של הממשלה לפיגוע היא לא משהו שלא ראינו בעבר: שלילת אישורי כניסה מפלסטינים וסגר על הכפר שממנו יצאו המחבלים. ההחלטות האלה נשלפות כמעט כלאחר יד, חלק מהארסנל האוטומטי של נתניהו לניהול הסכסוך. כפי שהן לא מנעו פיגועים בעבר, הן לא ימנעו פיגועים בעתיד".

גלאון לא שכחה לתקוף גם את שר החינוך כשאמרה: "בנט הצהיר אמש ש"מוטב ירושלים מאוחדת מהסדר מדיני". הוא ונתניהו מעדיפים שליטה סמלית בשועפאט וערב א-סוואחרה מהסיכוי שנערות כמו הדס יוכלו לחזור למשפחתן, להתאהב, לתכנן עתיד, לגדול. רצח מיותר אחרי רצח מיותר, ובממשלה כבר לא מנסים אפילו להעמיד פנים שיש להם פתרון. העיקר שעיסאוויה בידינו. מגיע לנו טוב יותר מזה".