נתניהו בקבלת הפנים למשלחת האמריקנית: "ירושלים תישאר בירתנו לנצח"

חברי המשלחת האמריקנית, ובראשם, בתו של נשיא ארה"ב - איוונקה טראמפ ובעלה, התקבלו הערב בטקס רשמי במשרד החוץ, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בטקס: "ירושלים תישאר בירתנו לנצח".

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 21:18 כח באייר התשעח

נתניהו בקבלת הפנים למשלחת האמריקנית: "ירושלים תישאר בירתנו לנצח"
איוונקה טראמפ וג'ראד קושניר בטקס, צילום: הדס פרוש-פלאש 90

עוד נכחו בטקס, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, ג'ייסון גרינבלט - השליח המיוחד וכאמור, ראש הממשלה ו-33 שגרירים ממדינות שונות. בנאומו אמר נתניהו: "מחר יהיה יום היסטורי עבור עמנו. החלטת טראמפ, מחזקת אמת פשוטה: ירושלים היא בירתו של העם היהודי במשך 3,000 שנה. זו הבירה של ישראל 70 שנה ותישאר בירתנו לנצח. תודה הנשיא טראמפ, תודה שחיזקת את הברית בין ישראל לארה"ב. אני קורא לכל המדינות ללכת בעקבות ארה"ב ולהעביר את השגרירויות שלהן, עשו זאת כי זה הדבר הנכון. העבירו את השגרירות כי זה מקדם את השלום. זאת, משום שאי אפשר לבסס שלום על שקרים אלא על אמת, והאמת היא שירושלים הייתה בירת העם היהודי מאז ומעולם, ובכל הסכם שלום תישאר בירת ישראל". 

על זכייתה של מדינת ישראל אמש בתחרות האירווזיון אמר: "מי שלא רצה את ירושלים באירוויזיון יקבל את האירוויזיון בירושלים, בשנה הבאה כאן".

מכתב הוקרה מיוחד הוענק על ידי נתניהו לשגריר ארצות הברית בישראל - דיוויד פרידמן, על מאמציו ותרומתו המיוחדת לחיזוק היחסים בין המדינות ועל מאמציו ותרומתו בהעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים.

בנימין נתניהו בטקס

בנימין נתניהו בטקסצילום: הדס פרוש-פלאש 90

בנימין נתניהו ודייוויד פרידמן

בנימין נתניהו ודייוויד פרידמןצילום: הדס פרוש-פלאש 90

ג

ג'ראד קושנרצילום: הדס פרוש-פלאש 90

ראש הממשלה ורעייתו בטקס

ראש הממשלה ורעייתו בטקסצילום: הדס פרוש-פלאש 90

שגרירות ארה"ב

שגרירות ארה"בצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ההכנות לטקס הפתיחה

ההכנות לטקס הפתיחהצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מבנה השגרירות

מבנה השגרירותצילום: יונתן סינדל/פלאש 90