בנט סירב לבקשת נתניהו לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות

ראש הממשלה פנה לשרי הבית היהודי במטרה שיסכימו לדחות את העלאת הנושא בשבוע נוסף. בבית היהודי איימו לאחרונה כי במידה והנושא לא יקודם בתחילת השבוע הם יפסיקו להצביע עם הקואליציה. בסביבתו של בנט אמרו כי ההצבעה תתקיים ביום ראשון

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/05/18 20:30 יח באייר התשעח

בנט סירב לבקשת נתניהו לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות
בנט ונתניהו בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות, כך עלה מפנייתו הערב (חמישי) לשרי הבית היהודי שדרשו להתחיל בקידום היוזמה כבר בוועדת השרים לענייני חקיקה הקרובה.

נתניהו פנה לשר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד וביקש מהם לדחות את ההצבעה בשבוע נוסף. בסביבתו של שר החינוך אמרו כי "אין שינוי, ההצבעה מתוכננת לראשון".

בנט עצמו צייץ בטוויטר ואמר כי "‏פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. ‏היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל.  ‏הגיע הזמן להכריע.

"‏לכן ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי".

כזכור לפני כשבועיים הציבו במפלגתו של בנט אולטימטום ואיימו כי במידה והנושא לא יעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב הסיעה לא תצביע עם הקואליציה.

בתחילת השבוע נפגשו נתניהו ושקד עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר בנושא היוזמה להגביל את כוחו של בג"ץ.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "בישיבת ראשי הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתונים בנושא פסקת ההתגברות וביום ראשון החוק יובא להצבעה. כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה". 

במפלגתו של נתניהו הוסיפו כי כתוצאה מכך "ביקש השר יריב לוין דחייה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה. כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר והטוויטר הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד".