נתניהו: "אמרתי לכם שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הליכוד להכרזת נשיא גואטמלה על העברת שגרירות מדינתו לבירה, "שאלוהים יברך אותך ידידי. אנחנו מחכים לך כאן בירושלים!". על משימות הקואליציה הוא אמר: "נעביר את חוק ירושלים ואת חוק הלאום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/17 15:55 ז בטבת התשעח

נתניהו: "אמרתי לכם שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים"
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בישיבת סיעת הליכוד להודעתו של נשיא גואטמלה על העברת שגרירות מדינתו לירושלים.

"אתמול שוחחתי עם ידידי נשיא גואטמלה ג׳ימי מוראלס", הוא אמר, "והודיתי לו על תמיכת גואטמלה בנו בהצבעה באו"ם  והבעתי את תקוותי שהוא ילך בעקבותיו של הנשיא דונלד טראמפ, יכיר בירושלים כבירת ישראל ויתחיל בהעברת השגרירות אליה".

בהמשך אכן הוציא מוראלס את ההודעה על העברת השגרירות וציין כי עשה זאת לאחר ששוחח עם ראש הממשלה הישראלי, "אז אני רוצה לומר מכאן לנשיא גואטמלה: שאלוהים יברך אותך ידידי. שאלוהים יברך את שתי גואטמלה וישראל. אנחנו מחכים לך כאן בירושלים!".

נתניהו הזכיר כי מיד לאחר הכרזת טראמפ הוא ציין שמדינות נוספות ילכו בעקבות ארה"ב ויכירו בירושלים כבירת ישראל, "אמרתי לכם לאחרונה שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים ויודיעו על העברת השגרירות אליה. אז הנה באה המדינה השנייה - ואני חוזר ואומר: יהיו עוד! זו רק ההתחלה וזה חשוב".

חברי סיעת הליכוד אישרו פה אחד את מינויו של ח"כ דודי אמסלם ליו"ר הקואליציה במקומו של ח"כ ביטן, ונתניהו גם בירך אותו על כניסתו לתפקיד וביקש "להודות שוב לחברינו דוד ביטן, תודה לך דוד". לאחר מכן הוא התייחס לכמה מהמשימות הבאות של הממשלה, "נעביר את חוק ירושלים ובהמשך גם נעביר בהסכמה את חוק הלאום. חוקים חשובים".