נתן שרנסקי נבחר לחתן פרס ישראל

השר לשעבר ואחד מסמלי המאבק של יהודי ברה"מ לעלייה לארץ, זכה בפרס על פועלו בתחום עלייה וקיבוץ גלויות. מסמל את התגשמות החלום הציוני", כתב השר בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/18 16:50 ב בניסן התשעח

נתן שרנסקי נבחר לחתן פרס ישראל
נתן שרנסקי, צילום: יונתן סינדל - פלאש 90

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (א') על זכייתו של נתן שרנסקי בפרס ישראל למפעל חיים בתחום עלייה וקיבוץ גלויות.  

ועדת הפרס בראשותה של השופטת בדימוס שרה פריש, שבה חברים איריס ראור-ברץ, דוד בארי, אבי בלשניקוב והאלוף במילואים יפתח רון טל, ציינה כי "מפעל חייו של מר שרנסקי הינו יישום הלכה למעשה של חלום העשייה למען עלייה וקליטה. ראשית כפעיל בחו"ל, דרך היותו אסיר ציון ועד להגעתו לישראל ופעילותו ללא לאות למען העולים לארץ, כיהן בכנסת ישראל והיה שר בממשלת ישראל.

"פעילותו של מר שרנסקי היא פעילות למען העם היהודי ומדינת ישראל ומהווה התגייסות מוחלטת אשר אף הובילה לפגיעה בחירותו. סיפור חייו מהווה אות וסמל למאבק על זכותם של היהודים לעלות לארץ ישראל, להתיישב בה ולהיקלט בה בכבודה".

השר בנט בירך את שרנסקי ברשתות החברתיות, ושיתף סרטון על דמותו. "בישרתי כעת לנתן שרנסקי על בחירתו כחתן פרס ישראל לעלייה וקיבוץ גלויות בשנת ה-70 למדינה. ‫נתן מסמל את התגשמות החלום הציוני. ‬מחשיכת הכלא הסובייטי כאסיר ציון, לאור החירות כמנהיג הסוכנות.‬ אביטל אשתו מסמלת גבורה והקרבה יהודית.‬ ‫עם ישראל חי!", כתב.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, חברו הקרוב של שרנסקי, שוחח עמו ובירך אותו על זכייתו בפרס ישראל. "אין ראוי מנתן לפרס ישראל לעלייה וקיבוץ גלויות. נתן, ששילם מחיר כבד כדי להגיע לארץ ישראל, פעל ושירת את המדינה במגוון תפקידים שבמסגרתם קידם וקירב את העולים ויהודי העולם לארץ ישראל ואת ארץ ישראל לעולים וליהודי העולם. נתן הוא סמל לעוז פנימי, לעצמאות רוחנית וללפיד שהלך לפני המחנה. כאסיר ציון, כעולה וכחבר אני גאה ושמח על הענקת הפרס".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התקשר הערב אל שרנסקי ובירך אותו בהתרגשות: ״זכייתך מביאה את הטקס לפסגה הראויה לו. אתה סמל הציונות של דורנו ושל הדורות כולם ואני כל כך שמח בזכייתך שיש בה משום מובן מאליו אבל 'גם המובן מאליו ראוי שיאמר׳ ובזכייה זו הוא בהחלט נאמר. פרס ישראל מקבל כבוד בהיותך חתנו.״

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר: "יום חג למוסדות הלאומיים על זכייתו של חברי נתן שרנסקי בפרס ישראל. אין אדם יותר ראוי ממנו לזכות בפרס על מפעל חייו בנוגע לעלייה לארץ ישראל וקיבוץ גלויות. כמי שנלחם בכל רמח אבריו כדי לעלות לארץ ישראל במסירות נפש עד ישיבת בכלא תשע שנים, אנו צריכים ללמוד בכל יום את פועלו למען עליית יהודים רבים לארץ ישראל מכל חבר העמים לקיבוץ גלויות כאן בארץ ישראל. שרנסקי מודל לחיקוי עבור כל עם ישראל".