נשים נגד המהלך של בנט: "סותר את דרכה של תורה"

שורת נשים מובילות בציבור הדתי לאומי תקפו את החלטת שר החינוך לאפשר לעמותות הפועלות לגיוס בנות דתיות להיכנס למוסדות החמ"ד. "חשוב על זה בשנית, זה לא מתאים לבנות שלנו ולא להלכה", אמרו

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/02/18 10:32 ל בשבט התשעח

נשים נגד המהלך של בנט: "סותר את דרכה של תורה"
חיילות דתיות, צילום: אור תורה סטון

נשים מובילות בציבור הדתי לאומי תקפו את שר החינוך נפתלי בנט, בעקבות הסכמתו לאפשר להכניס עמותות הפועלות לגיוס בנות דתיות למוסדות החינוך הממלכתי דתי. בסרטון שפרסם ארגון חותם קראו הנשים, בהן הרבנית ד"ר חנה קטן, הרבנית לבנון, הרבנית חוה מנסבך ועוד, לחזור בו מהחלטתו.

בין היתר אמרו הנשים כי המהלך "סותר את דרכה של תורה", וקראו לו לחשוב על זה בשנית, מכיוון ש"זה לא מתאים לבנות שלנו ולא להלכה".

אתמול פורסם כי המדינה ביקשה להסיר את העתירה נגדה, בגין אי הכנת הבנות הדתיות לקראת שירות צבאי, לאחר ששר החינוך נפתלי בנט חתם על המבחן האחרון שיסדיר זאת.

בחותם תקפו את ההחלטה ואמרו כי "החלטה זו הינה תמוהה, ואבסורדית. לחמ"ד ישנה עצמאות חינוכית המוקנית לו על פי חוק, ומועצת החמ"ד החליטה בצורה ברורה שהכוונת הבנות הינה לשירות לאומי משמעותי ולא לשירות צבאי, דבר התואם את עמדת הרוב המוחלט של הציבור הדתי לאומי. החלטה זו מהווה פגיעה בקו החינוכי של האולפנות והתלמידות עצמן.

"שר החינוך נכנע לקמפיין אגרסיבי המובל על ידי ארגונים פלורליסטיים כנגד מוסדות החמ"ד, אך לא פחות מכך כנגד הורי הבנות שנתנו אמון במסגרת החמ"ד. עוד הוסיפו בחותם:"אנו קוראים לשר החינוך לחזור בו מההחלטה, ולתת אמון בבנות החמ"ד המעוניינות לתרום במסגרת השירות הלאומי. בדרך התואמת את דרכה של הצינות הדתית"