נשים לא יודעות לנהוג? הנתונים מראים אחרת

בעמותת אור ירוק פרסמו את נתוני מעורבות הנהגים והנהגות בתאונות דרכים ומהם על כי נשים מעורבות רק בתאונה אחת מתוך עשר, "נשים נוטות פחות ליטול סיכונים בכביש, מסמסות פחות ופשוט נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 14:17 יז באדר התשעח

נשים לא יודעות לנהוג? הנתונים מראים אחרת
נשים נוהגות יותר טוב. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אחת הבדיחות שאוהבים לספר על נשים מתייחסת לאיכות נהיגתן לעומת הגברים. בעמותת אור ירוק פרסמו היום (ראשון) נתונים שעשויים להפוך את הבדיחות ללא רלוונטיות.

לקראת יום האישה הבינלאומי שיצוין ביום חמישי הקרוב, פרסמה העמותה, על סמך נתוני הלמ"ס, את נתוני מעורבות הנשים בתאונות דרכים לעומת בני המין הגברי

בשנת 2017 רק ב-11% מכלל התאונות היו מעורבות נשים כנהגות לעומת 89% שבהם הגברים היו אלה שנהגו ברכב. בנוסף, מתוך 529 התאונות שהוגדרו קטלניות בשנה שחלפה, ב-59 נהגו ברכבים נשים וב- 470 התאונות הנותרות נהגו גברים.

מנתוני העשור האחרון עלה כי מדי שנה נהרגות בממוצע 13 נהגות לעומת 143 נהגים ובתאונות קטלניות מעורבות 55 נשים, שנהגו ברכבים, לעומת 439 גברים בממוצע שנתי.

זירת התאונה בכביש 6 שבה נהרגו שני החיילים

זירת התאונה בכביש 6 שבה נהרגו שלושה החיילים לפני מספר שבועותצילום: זק"א

אז מה המצב בערי ישראל? בשנת 2017 אירעו בתל אביב 558 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו- 1,765 במעורבות של נהג גבר. בירושלים הנתון הצביע על 361 נהגות לעומת 1,241 נהגים, ובחיפה 217 נשים שנהגו ברכבן היו חלק מתאונות דרכים שאירעו בעיר לצד 563 גברים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, התייחס לנתונים ואמר כי "אף אחד לא מופתע מכך שנשים מעורבות פחות בתאונות דרכים מאשר גברים. באופן כללי נשים נוטות פחות ליטול סיכונים בכביש, מסמסות פחות ופשוט נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים".

לדבריו, ניתן לנצל את הפער הזה לטובת הציבור, "חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובתחום הרכב הכבד ולכן הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות  בדרכים יעודד שילוב של נהגות במקביל לשילוב של נהגים".

עוד הוא אמר כי "נשים מטיסות מטוסים, נלחמות כתף אל כתף עם לוחמים גברים ואין שום סיבה שנשים לא ינהגו גם באוטובוסים ובמשאיות. זה יצמצם את הפערים בין נשים וגברים ויצמצם את תאונות הדרכים".