נשיא ישיבת הכותל הלך לעולמו

הרב חיים ישעיהו הדרי אושפז לאחר שנחבל בראשו וסבל משטף דם, אך מאמצי הרופאים להצילו לא צלחו. בן 84 היה במותו. "כולנו אבלים וכואבים ומבכים מרה", נכתב בהודעת הישיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/18 11:32 י באייר התשעח

נשיא ישיבת הכותל הלך לעולמו
הרב חיים ישעיהו הדרי, צילום: ישיבת הכותל

ראש ישיבת הכותל לשעבר ומי שעמד בנשיאות הישיבה בשנים האחרונות, הרב חיים ישעיהו הדרי, הלך היום (ד') לעולמו. בן 84 היה במותו. הוא יובא למנוחות בשעה 16.30 בבית הלוויות סנהדריה שבירושלים. 

אתמול פורסם כי הרב הדרי, זוכה פרס יקיר ירושלים לשנת 2014, נפל בביתו ונבחל בראשו. כתוצאה מכך הוא אושפז בבית החולים כשהוא סובל משטף דם, והציבור התבקש להתפלל לרפואתו. למרות מאמצי הרופאים להצילו נפח הרב הדרי את נשמתו.

"נצחו אראלים את המצוקים, נשבה ארון האלוקים. מורנו ורבנו הרב חיים ישעיהו הדרי זצ"ל ראש הישיבה, מייסדה ונשיאה נתעלה בסערה השמימה. כולנו אבלים וכואבים ומבכים מרה", נכתב בהודעת הישיבה.

באיגוד ישיבות ההסדר הביעו צער על מותו של הרב הדרי, ואמרו: "איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את עלייתו לגנזי מרומים  של הרב ישעיהו הדרי זצ"ל, ממייסדי ישיבת הכותל  ונשיא הישיבה. בדרכו הייחודית ובאורו המיוחד העמיד הרב הדרי אלפי תלמידים שמנהיגים את העם בתורה ובעבודה 
מחנכים, רבנים ודיינים, אנשי ביטחון כלכלה ומנהל".

מולי יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, אמר כי "הרב הדרי היה ממניחי היסודות לאיגוד ובנה תשתית חינוכית לדור הצעיר. תורתו של הרב הדרי הייתה ייחודית בהכנסת לימוד תנ"ך בהעמקה, בתורת החסידות ובתורת הרב קוק. תנחומינו לבני המשפחה, לבית ישיבת הכותל ולאלפי תלמידיו ותלמידי תלמידיו".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל,  התייחס לפטירתו של הרב הדרי, ואמר: "הרב ישעיהו חיים הדרי מגדולי רבני ירושלים ומורה דרך לרבבות רבות היה מבוני ירושלים ברוחניות ובחומריות. בבניין ירושלים ננוחם".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, ספד גם הוא לרב הדרי, ואמר: "במשך 20 שנים זכיתי לשמוע את שיעוריו של הרב הדרי, ובמיוחד זכיתי לחוויה המיוחדת לפגוש אותו ברחובות הצרים של הרובע היהודי. תמיד היה בפיו דבר תורה מעניין, אימרה חשובה ועצה טובה הנוגעת לפעילותי הציבורית.

"בשנים האחרונות זכה לראות את ישיבת הכותל אותה הקים, פורחת  גדלה ומשגשגת והייתה לו מכך נחת גדולה. כתביו הרבים ותורתו יהיו עבורנו  מורשת וזיכרון חי לדמות מיוחדת שהתהלכה בתוכנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר "התעוררות" והמועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ, אמר: "העיר ירושלים ותושביה מבכים היום את לכתו של גדול בתורה. בצניעותו ובחכמתו הפך את ישיבת הכותל למרכז של אור וחכמה אשר העמידה אלפי תלמידים המובילים היום מצוינות בצומתי העשייה המשמעותיים ביותר של מדינת ישראל".

בארגון "בית הלל" אמרו כי "הרב הדרי, תלמידם של גדולים, מיזג בתוכו את הוד העבר ואת הישראליות החדשה. העמיד תלמידים הרבה, בהם גם חלק מרבני בית הלל, גידל דור של תלמידי חכמים, מקימי ישיבות וענקי תורה, ותורתו נפוצה על פני כל הארץ. יהי זכרו ברוך".

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב בנציון אלגאזי, הוסיף:
"הרב היה גברא רבה במלוא מובן המילה. יהודי עם עוצמות אדירות של קודש וקדושה. מסר נפשו על התורה ועל התלמידים, העמיד דורות של תלמידים לאורך שנים ארוכות.

"הרב הדרי זצ"ל החיה את התורה בעיר העתיקה של ירושלים וזכה לאחר מלחמת ששת הימים להקים את ישיבת הכותל, ואף קיים בצורה הפשוטה ביותר את דברי הפסוק 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'.

"עת הסתלקותו של גדול כזה בתורה צריכים כולנו להתחזק אי"ה, בהוספת קודש ותורה לכלל ישראל. זכותו תגן עלינו".