נשיא המדינה על הרב קנוהל: "עדינותו ורגישותו היו לו לדרך ולתורת חיים"

רבים במערכת הפוליטית והציבורית הישראלית ספדו לרב כפר עציון וארגון צהר שהלך לעולמו. יו"ר הכנסת: "איש של חסד ותרומה. איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ". ח"כ סמוטריץ: "תלמיד חכם של חסד והארת פנים. כמה סמלי יום פטירתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/18 11:11 ה באייר התשעח

נשיא המדינה על הרב קנוהל: "עדינותו ורגישותו היו לו לדרך ולתורת חיים"
הלווייתו של הרב קנוהל, צילום: ללא קרדיט

בציונות הדתית ומחוצה לה ספדו לרב קיבוץ כפר עציון ואחד מכירי ארגון רבני 'צהר', הרב אלישיב קנוהל שנפטר היום (שישי) לאחר מאבק במחלה קשה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין , עאמר כי הוא קיבל "בצער את הבשורה על פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון".

לדבריו, "הרב קנוהל היה מבני כפר עציון ששבו אליו עם שחררו והקימו בו את ביתם. מאור פניו, עדינותו ורגישותו היו לו לדרך ולתורת חיים אשר הנחיל לרבים ולזוגות שזכו, ו'שכינה בניהם', כשהקימו בית נאמן בישראל בהדרכתו. תנחומי למשפחה האבלה, לתלמידיו, ולבית כפר עציון".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הביע גם הוא צער עלל פטירת הרב המוכר ואמר כי "הרב קנוהל היה איש של חסד ותרומה, ממייסדי כפר עציון לאחר מלחמת ששת הימים. איש שכולו נתינה ואהבת האדם והארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הרב אלישיב קנוהל

הרב אלישיב קנוהלצילום: ללא קרדיט

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ציין, "חווים אנו צער גדול היום בעקבות פטירתו של הרב קנוהל לאחר שנאבק במחלה קשה והוא בן 70. הרב, איש חסדים, חכם גדול ומורה לחיים היה ממייסדי כפר עציון, יהי זכרו ברוך. מן השמים ננוחם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף, ‏"חבל על דאבדין ולא משתכחין. הרב קנוהל רבה של כפר עציון. איש התיישבות ממייסדי כפר עציון המתחדשת. איש המשפחה היהודית. תלמיד חכם של חסד והארת פנים. כמה סמלי יום פטירתו. יהי זכרו ברוך ובהמשך בניין ארץ ישראל וירושלים ננוחם".

"הרב אלישיב", אמר בכאב מזכ"ל הקיבוץ הדתי ואיש כפר עציון, אמיתי פורת, "מראשוני בני כפר עציון השבים לביתם, ומעמודי התווך של כפר עציון המתחדש לאחר מלחמת ששת הימים, איש של ציבור, איש תורה וחסד, פעל במסירות נפש בכל אשר עשה בשדות חייו. יהי זכרו היקר ברוך, תעמוד לכפר עציון ולכל ישראל זכותו".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי הם כואבים את לכתו של הרב, "הרב קנוהל, היה מורה דרך לרבים, אוהב אדם, תלמיד חכם, ידע לחבר בין הדור הצעיר לתורה. חבל על דאבדין".