נשיא המדינה: "נמשיך ונכה בטרור"

בעקבות הפיגוע בהר אדר מגיב נשיא המדינה ואומר: "מתקפת הטרור האכזרית מנכיחה שוב את החזית היומיומית עמה מתמודדים כוחות הביטחון". סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: "הפיגוע הנורא הבוקר בהר אדר הוא קבלת הפנים שהפלשתינים הכינו לשליח האמריקאי גרינבלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/17 08:52 ו בתשרי התשעח

נשיא המדינה: "נמשיך ונכה בטרור"
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה לפיגוע הבוקר בהר אדר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין : "בשעות קשות אלו ליבנו עם משפחות הנרצחים ושפתותינו נושאות תפילה להחלמת הפצועים. מתקפת הטרור האכזרית מנכיחה שוב את החזית היומיומית עמה מתמודדים כוחות הביטחון הנושאים כיום במשימה החשובה ביותר - השמירה וההגנה על ביטחון אזרחי ישראל. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי קשרה בין הפיגוע לניסיונות האמריקאיים לקדם את המשא ומתן: "הפיגוע הנורא הבוקר בהר אדר הוא קבלת הפנים שהפלשתינים הכינו לשליח האמריקאי גרינבלט. המאמצים האמריקאים חייבים להתרכז קודם כל בהפסקת הטרור הרצחני של הפלשתינים, לפני כל דבר אחר. אין טעם במו"מ עם מי שרק מלבה את הטרור וממשיך לשלם למשפחות מחבלים".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), יוצא שב"כ וחבר ועדת החוץ והביטחון: "הלב עם משפחות ההרוגים והתפילות עם הפצועים. את מה שצריך לתחקר ולבדוק, ובעיקר איך הצליח המחבל לחמוק מתחת לרדאר המודיעיני והמשיך לעבוד בהיתר, נחקור ונבדוק. דבר אחד ברור: המוטיבציה של הערבים לפגוע, לרצוח ולשפוך את דמנו כאן לא פסה מן העולם, וככל שתהיינה תוצאות חיוביות לפשעיהם (נסיגות, ויתורים או הדיבור עליהם) היא רק תגבר. התגובה צריכה להיות משולשת: א. פגיעה - כולל פיסית - במסיתים. ב. הרס מהיר של בית המפגע. ג. בניה, בניה ועוד בניה ישראלית ברחבי יהודה ושומרון".

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואמר:הטרור הכה בנו שוב בעיצומם של ימי תשובה וחגי תשרי. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצוע. מוגי הלב לא ינצחו אותנו ולא יערערו את אמונתנו בדרכנו".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "הפיגוע הבוקר הוא קבלת הפנים פלסטינית לשליח האמריקאי ג'ייסון גרינבלט. זו המציאות עימה ישראל מתמודדת כאשר הטרור נעשה בגיבוי ההנהגה הערבית והרשות הפלסטינית. אין עם מי לעשות שלום ואין עם מי להתקדם להסדר מדיני והאמריקאים צרכים להבין את זה".

חברה לסיעה וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב, התייחס גם הוא לפיגוע הרצחני ואמר: "לב כולנו כואב על הרצחם של שלשה ישראלים בפיגוע בפאתי הר אדר. אויבינו מעולם לא נזקקו לסיבות כדי לרצוח יהודים. התשובה להכנעת הטרור היא קודם כל הלחימה הבלתי מתפשרת בו ובשולחיו וזאת עושים שרותי הביטחון, צה"ל ומשטרת ישראל, לילות כימים".

עוד אמר יוגב כי "מדינת ישראל צריכה להבהיר לעולם כולו, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, החפץ בשלום וחיים עם שכניו. לא ניסוג משום מקום בארץ ישראל וגבולנו בר ההגנה במזרח, לעולם יהיה הירדן. שום מדינה פלשתינית לא היתה פה מעולם ולא תהיה בארץ ישראל לעולם.  גדיעת התקווה הערבית למדינה על אדמת ארץ ישראל, אולי תביא בתחילה לעוד מאמצי טרור, אך גם  תהפוך אותם בסופו של דבר לחסרי תוחלת.

לדבריו, "יש להגדיל את היקפי האישורים לתכנון ולבניה ביהודה ושומרון, באופן שיבהיר לכל העולם ולאויב הערבי כי באנו לארץ ישראל בכדי להשאר בה לנצח. הרוצה להשלים עם שלטוננו - ישלים וכך חפצה רוב האוכלוסיה הערבית. הרוצים לעזוב לארצות אחרות - יש לעודד זאת ולסייע לחפצים בכך. הרוצים להלחם - נפגע בהם ביד קשה ביותר. ביום קשה זה, נתאחד ונתייחד עם זכרם של אחינו ששילמו בחייהם בהגנת כולנו. יהי זכרם ברוך".