ריבלין בביקורת על ביטול מתווה הכותל: "תהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי"

נשיא המדינה נאם בפתח הועידה הכלכלית של 'מקור ראשון' ואמר כי בניגוד לפשרה אפשרית בכותל, הוא לא צופה מהלך דומה בגיור, "בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 07:16 י בתמוז התשעז

ריבלין בביקורת על ביטול מתווה הכותל: "תהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי"
הנשיא ריבלין בעת נאומו, צילום: יוסי זליגר

ועידת מקור ראשון נפתחה אמש (שני) במלון הילטון בתל אביב וכבר בפתיחתה התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי ריבלין) לסוגיות הבוערות כמו הכותל והגיור.

בפתח דבריו עקץ הנשיא את אלו שטוענים כי מאז שנבחר לנשיאות הוא מנסה להתחנף לשמאל: "לפני כשבועיים התארחתי בוועידת 'הארץ' ושיבחתי אותם על הפתיחות שלהם לשיחה, ועל הנכונות להקשיב גם לאנשי ימין מובהקים. הוועידה הזו היא הזדמנות לשבח אתכם, אנשי 'מקור ראשון', על הפתיחות שלכם ועל הנכונות שלכם להקשיב לאנשי שמאל מובהקים כמו הנשיא ראובן ריבלין. ככה זה חברים, בוחרים ימין ומקבלים שמאל". 

בהמשך הוא אמר על ביטול מתווה הכותל כי הוא "מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי". לדבריו, "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

ריבלין הדגיש כי יש צורך להפריד בין נושא הכותל שבו יש לדעתו מקום לפשרות, לעומת הגיור, "כרכנו יחד שני נושאים, סוגיית הכותל וסוגיית הגיור, שלכל אחד בפני עצמו יש את הפוטנציאל להביא לקרע עמוק. מוכרחים להפריד בין שני הנושאים הללו, בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות בנושא, מנגד, בנושא הכותל הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל". 

ראש הממשלה, שגריר ארה"ב ורעייתויהם

ראש הממשלה, שגריר ארה"ב ורעייתויהםצילום: לע"מ

היום צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בועידה, שמתמקדת בנושאי כלכלה וחברה בשיתוף עם בנק לאומי. אמש, במהלך נאומו במסיבת יום העצמאות של ארה"ב בבית השגריר האמריקאי בהרצליה, הוא דיבר על הקשר הבין ישראל לארצות הברית והתייחס בקצרה לכותל ולמחלוקת עם יהודי העולם על רקע החלטת הממשלה לבטל את המתווה.

"אני מחויב לגרום לכל יהודי להרגיש בבית בישראל, כולל בכותל המערבי", אמר נתניהו, "זה ידרוש סבלנות והתמדה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן