נשיאת העליון אסתר חיות: "תיאטרון אל מידאן לא זכאי לכספי תמיכה"

בדיון בבית המשפט העליון בנושא תיאטרון אל מידאן, הסכימה הנשיאה חיות עם דרישת משרד התרבות ואמרה: "לפי מבחני התמיכה לא מגיע לתיאטרון תקציב". מירי רגב: "אנו קרובים יותר מתמיד להביא לסוף האבסורד לפיו כספי ציבור מועברים לתיאטרון אל מידאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 13:04 כד בחשון התשעח

נשיאת העליון אסתר חיות: "תיאטרון אל מידאן לא זכאי לכספי תמיכה"
אסתר חיות, צילום: פלאש 90

הבוקר (ב') התקיים דיון בבית המשפט העליון בנושא תיאטרון אל מידאן בהמשך לעתירה שהגיש התיאטרון כנגד ההחלטה למנוע ממנו כספי תמיכות. משרד התרבות והספורט נתן תשובתו בפני נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות והשופטים יצחק עמית ויעל וילנר ולפיה, תיאטרון אל מידאן אינו זכאי לתקצוב ולתמיכה בשנת 2016 משום שלא עמד בתנאי הסף. הנשיאה חיות הסכימה: "לפי מבחני התמיכה לא מגיע לתיאטרון תקציב", והוסיפה: "לא עמדתם בתנאים לשנים 2016 ו-2017, האם הסיבה שלא עמדתם היא כי אתם לא מתקרבים למספר ההרצות הנדרש?", שאלה הנשיאה. 

עמדת משרד התרבות והספורט הינה שתיאטרון אל מידאן לא צריך לקבל אף לא אגורה מכספי הציבור:  "התיאטרון אינו עומד בקריטריונים הבסיסיים של תיאטרון הנדרשים מכל תיאטרון נתמך בישראל", ציין עורך הדין המייצג את משרד התרבות והספורט. משרד התרבות והספורט.

עוה"ד ציין כי הוא "מקווה שבית המשפט הנכבד יקבל את עמדת ועדת התמיכות של משרד התרבות. ע"ב נתוני ועדת התמיכות של המשרד אל מידאן לא זכאי אף לא לאגורה. אל מידאן קיבל הנחות והטבות שאף מוסד תרבות במדינת ישראל אינו מקבל פעם אחר פעם. ועדת התמיכות נתנה ארכה אחרי ארכה בהגשת הבקשה הגם שהוא נכשל בהצגת המסמכים ובאף אחד מתנאי הסף. אילו היה מדובר בתיאטרון אחר בקשתו הייתה נדחית ולא נדונה כלל. משרד התרבות והספורט וועדת התמיכות של המשרד פעלו מלפנים שורת הדין פעם אחר פעם ולראייה על אף שהציג אישור ניהול תקין רק בנובמבר הגם שהחוק מחייב עד פברואר הניהול הוכר רטרו אקטיבית מתחילת השנה, הטבה שלא ניתנה מעולם לאף גוף תרבות במדינת ישראל.  כל החלטה שתכיר באל מידאן כתיאטרון הזכאי לתמיכה פוגעת בעיקרון השיוויון שהוא בבסיס מערכת התמיכות במדינת ישראל".

מירי רגב שוב נגד מוחמד דרוויש

מירי רגב צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שרת התרבות מירי רגב אמרה בתגובה לדיון: "אני מצפה שלאור אמירותיה של השופטת חיות בית המשפט העליון יקבל את עמדת ועדת התמיכות של משרד התרבות. תיאטרון אל מידאן מזמן אינו מתפקד כתיאטרון,    והגיע הזמן להפסיק לתת לו הנחות סלב. כל מוסד תרבות יפעל על פי הקריטריונים המקובלים, גם אם שמו הוא אל מידאן".

רגב הוסיפה כי "כל מוסד תרבות המבקש להיות נתמך חייב לעמוד באמות המידה והקריטריונים במבחני התמיכה. תיאטרון אל מידאן רחוק מאוד מאמות המידה המינימליות להגדרה המינהלית  אפילו של תיאטרון קטן. אנו קרובים יותר מתמיד להביא לסוף האבסורד לפיו כספי ציבור מועברים לתיאטרון אל מידאן".

נזכיר כי התיאטרון עלה לכותרות לפני 3 שנים. במהלך 2014 העלה התיאטרון את ההצגה "הזמן המקביל" מאת בשאר מורקוס ובבימויו. ההצגה מתארת את חוויותיו בכלא של המחבל  וליד דקה המרצה מאסר עולם בגין חברותו ופיקודו על חוליית המחבלים שחטפה, עינתה ורצחה את החייל משה תמם ב-1984