נשות הכותל: המשטרה לא מגנה עלינו

נשות הכותל העבירו מכתב למפכ"ל המשטרה לקראת התפילה החודשית בכותל, שתערך הפעם בר"ח אלול ולכן צפויה להיות עמוסה יותר מכרגיל. במכתב טענו כי לא נעשה דבר כדי להבטיח את קיום התפילה 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/17 20:39 ל באב התשעז

נשות הכותל: המשטרה לא מגנה עלינו
נשות הכותל, צילום: הדס פרוש פלאש 90

מחר תערך ברחבת הכותל תפילת ר"ח של נשות הכותל,שבוע לפני הדיון בבג"ץ אודות מתווה הפשרה בכותל המערבי. מכיוון שמדובר בראש חודש אלול, התפילה צפויה להיות עמוסה יותר מתמיד. תפילה נגדית תתקיים בעזרת הגברים, בראשות רבה של צפת, הרב שמואל אליהו. 
 
לאחרונה, כשהתעוררו המהומות בכותל המשטרה נמנעה מלהתערב, וועל השמירה היו אחראים סדרנים מטעם "הקרן למורשת הכותל המערבי". הקרן מנוהלת על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', המתנגד לנשות הכותל. 

מפכ"ל המשטרה

מפכ"ל המשטרהצילום: יונתן סינדל פלאש 90

במכתב שנשלח לשר הפנים אריה דרעי, מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, טענו נשות הכותל: "הסדרנים שמציבה הקרן למורשת הכותל לא עושים דבר כדי להבטיח את קיומה של תפילתנו. רב הכותל מאשר הפעלה של מערכת הגברה בכוונה לסכל לחלוטין את האפשרות של נשות הכותל לקיום התפילה. זאת למרות הצהרת המדינה בבג"ץ כי תעשה כל שביכולתה לאפשר את קיום התפילה". 
  
"אנחנו מתכוונים להשמיע את הקול של הרוב הזה ולהמשיך לקדם את חופש הדת והמצפון של אזרחי ישראל, גם אם מדובר בתהליך ארוך ומורכב", ציין הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית שתצטרף גם לתפילה מחר. "כל מי שעיניו בראשו, מבין שלא מדובר רק במאבק על הזכות לתפילה שוויונית בכותל, אלא בחלק ממאבק גדול הרבה יותר על דמותה וערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גם אם זה משיקולים פוליטיים, מפלגות השלטון בישראל מתקפלות בפני הלחץ של המפלגות החרדיותאנו מאמינים שבסופו של יום נצליח לממש את הרצון של רוב אזרחי ישראל, ולהדוף לאחור את שנאת החינם, ההסתה והכפייה הדתית. לציבור היהודי בישראל וליהדות הישראלית מגיע הרבה יותר מאשר מה שמציע לה הממסד הרבני הדורסני והמפלה, ואנו נעשה הכול על מנת לממש בפועל את העיקרון שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי בישראל". 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן