נפתר המשבר: חוק אוניברסיטת אריאל יעלה לקריאה טרומית

לאחר שחברי הכנסת קיש ומועלם רפאלי הגיעו לפשרה בנושא חוק חזקת הגיל הרך ולאחר הלחצים שהפעיל השר בנט, הוחלט כי היוזמה להכפיף את המוסד האקדמי מהשומרון למל"ג תעלה להצבעה עוד השבוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/01/18 07:12 כט בטבת התשעח

נפתר המשבר: חוק אוניברסיטת אריאל יעלה לקריאה טרומית
הצליחו לפתור את המשבר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המשבר בין הבית היהודי לליכוד על רקע חוק אוניברסיטת אריאל הגיע הלילה (שלישי) לסיומו, לאחר שיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, נתן את הסכמתו לקדם את היוזמה שתכפיף את המוסד האקדמי בשומרון תחת המל"ג.

יש לציין כי מדובר ביוזמה שהובילו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וח"כ שולי מועלם רפאלי. בשבוע שעבר, בעקבות הסחבת בנושא, העביר שר החינוך מסר לרש הממשלה לפיו עד שהחוק לא יקודם לא יובאו יוזמות חקיקה של הקואליציה לוועדת השרים לענייני חקיקה, וכך אכן היה השבוע.

אחד הנושאים שהיוו מחלוקת בין הצדדים והשפיעו גם על קידום חוק אוניברסיטת אריאל, היה התיקון לחוק חזקת הגיל הרך, עליו חלוקים חברי הכנסת קיש ומועלם. קיש אף סירב לעזוב את ראשות ועדת הכנסת, ששולטת בקידום יוזמות חקיקה, עד למציאת הפתרון בנושא זה.

לבסוף, הצליחו הלילה שני חברי הכנסת להגיע לפשרה שסייעה גם בקידום חוק אוניברסיטת אריאל שצפןי לעלות לקריאה טרומית כבר מחר.

ח"כ קיש

ח"כ קישצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ מועלם רפאלי , התייחסה לנושא ואמרה כי"מתוך אחריות ודאגה לטובת הילדים הגענו היום להסכמות בחוק חזקת גיל הרך". לדבריה, "הורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם וגם בשעה שמחליטים להתגרש חובה עליהם לשים את טובת הילד בראש מעייניהם ואת הצורך שלו והחובה של שניהם בקשר רציף עמו".

עוד היא אמרה, "אל לנו לאפשר שימוש בילדים כקלפי מיקוח ובחייהם שעוברים טלטלה חובה על הוריהם לשמור על יציבות. מתוך הבנה זו אנו פועלים להוציא תחת ידינו חוק המיטיב עם ההורים והילדים. עשינו צעדים גדולים מאד בתהליך החקיקה לקריאה ראשונה  וכך נמשיך לפעול" .