נפתלי בנט נגד הח"כים הערבים: "שותפים לעלילת דם אנטישמית נגד ישראל"

נפתלי בנט תוקף את הח"כים הערבים, את האופוזיציה ומגבה את ראש הממשלה: בנאומו במליאת הכנסת קרא לח"כים הערבים: "תחליטו: "אתם רוצים להיות ישראלים נורמטיביים או להצטרף למחבלים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/17 18:23 ג באב התשעז

נפתלי בנט נגד הח"כים הערבים: "שותפים לעלילת דם אנטישמית נגד ישראל"
נפתלי בנט. יצליחו להדיחו?, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

 שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, תקף היום (ד') בחריפות את חברי הכנסת הערבים, והאשים אותם בעלילת דם אנטישמית נגד יהודים: "יש יד מעבר למחבלים עצמם", אמר בנט,  "יש יד שבוחשת ומעורבת והיא גם היד הנעלמה וזאת היד של חלק מהנהגת ערביי ישראל. החל מהשיח׳ ראאד סלח, וכלה של כמה מהדמויות שיושבות פה כמו חברת הכנסת זועבי וחבר הכנסת אחמד טיבי, כאן באולם הזה בכנסת ישראל יושבים שותפים לעלילית דם אנטישמית נגד ישראל. אלו שלא מפסיקים לזעוק חמאס חמאס פתאום שותקים".

"למה אתם שותקים? אתם יודעים טוב מאוד שהר הבית פתוח, כל מי שרוצה יכול ללכת להתפלל, איפה המנהיגות שלכם? למה אתם לא אומרים את האמת לציבור? תגידו את האמת: הר הבית פתוח, מדינת ישראל שומרת על הבטחון ורק על הבטחון ואין שום ניסיון לשנות שום דבר. ראיתי גם את חבר הכנסת טיבי מלהיט את האוירה. למה יוצאים להפגנות? הדם נשפך ואתם שותקים על הדם. הרי אתם יכולים לעלות להר הבית, להראות בסרטון 'הנה אני נמצא בהר הבית'. אבל אתם מעדיפים לחכך ידיים בהנאה אל מול המשבר. אתם חלק מחברי הכנסת הערבים כמהים לעוד הסלמה וכמהים לעוד תבערה", הוסיף השר בנט.

השר בנט גם הפנה ביקורת לחברי האופוזציה ואמר: "אני שומע בימים האחרונים מילים כגון 'היינו עושים את זה יותר טוב', 'הממשלה לא יודעת להתנהל'. זה לא נכון. האופוזיציה לצערי לא מפספסת הזדמנות להוכיח חוסר אחריות חוסר ממלכתיות, וחוסר גיבוי. זה לא סוד שהובלתי את ההתנגדות להסרת המחסומים בהר הבית אבל בשעה זאת אני מגבה את ראש הממשלה והממשלה כולה, זה זמן לאחדות והתנהלות מגובשת ואחראית, צריך להפסיק לנתח, צריך לנסות ולהבין מה מקורות הטרור ולהתחיל להלחם בו. ובמלחמה נגד הטרור אין שני צדדים שצריך להבין את מצוקתם, יש טובים ויש רוצחים זה שחור לבן. אין פה גוונים של אפור, יש צודקים ויש טרוריסטים. מאבק האור בחושך".


לאחר מכן הגיע תורו של ח"כ טיבי להעלות לדוכן הנואמים ולהגיב לדברי השר: "לפני כמה דקות היה כאן השר נפתלי בנט והצטרף למקהלה של שרים שמסיתים נגד הח"כים הערבים. מאז שאנחנו בכנסת אנחנו יודעים שבכל פעם שיש משבר, ויש שפיכות דמים שהממשלה יזמה, יש שעיר לעזאזל. השעיר לעזאזל הזמין ביותר זה הח"כים הערבים. אנחנו מסיתים? אתם מסיתים. ממשלה שמציבה גלאי מתכת נגד מתפללים זה מה שמסית את הציבור". 


נאומו הופרע על ידי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), שצעק לו לך "לפלסטין". טיבי ענה לו: "אני נשאר כאן ולא יעזור לכם".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן