נפתלי בנט: לא יהיו עוד איחודים ושריונים עם 'האיחוד הלאומי'. "רוצים? שיתמודדו"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט התחייב כי לא ישריין יותר מקומות לחברי 'האיחוד הלאומי' ובמקביל הודיע כי הוא מבקש לפתוח את המפלגה לדרוזים, ערבים ציונים, חילונים ומסורתיים. ח"כ סמוטריץ': "שריונים היו לינון מגל ואלי אוחנה. חבל אם בנט יפלג את הימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/17 10:29 ט בתמוז התשעז

נפתלי בנט: לא יהיו עוד איחודים ושריונים עם 'האיחוד הלאומי'. "רוצים? שיתמודדו"
בנט ואורי אריאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נפתלי בנט הודיע הבוקר בראיון לרשת ב' בתוכניתם של אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד כי לא ישריין במערכת הבחירות הקרובה מקומות למפלגת 'תקומה'.

"אני רוצה בהחלט לפתוח את המפלגה להרבה מהשכבות במדינת ישראל", הקדים ואמר בנט, "מסורתיים חילוניים, דרוזים גם ערבים שהם ציונים, יש כאלה לא המון אבל לא מעט איילת שקד כדמות חילונית היא דוגמא והייתי רוצה עוד שלושה ארבעה מסוגה. שיתמודדו בפריימריז. ברוכים הבאים. אין פה משהו אידיאולוגי. אני פשוט אומר בצלאל אורי, אני מאוד מעריך אתכם,  אתם גם אנשים שבסך הכל להערכתי יצליחו בפריימריז - שיתמודדו".

כשנשאל בנט מדוע תמך באיחוד בפעמים הקודמות ענה: 

"יש הבדל גדול בין 2013 כשרק נכנסנו לפוליטיקה היינו צריכים לייצר איחוד מורכב אחרי קדנציה שהם היו מופרדים לפני שבאנו, ושם אתה אומר זה עושה הגיון. עכשיו אנחנו 4 שנים אחרי. יש מערכת יחסים נהדרת. אני לא יודע להבדיל בסיעה בין תקומה לבית היהודי. למה שהרב אלי בן דהן יצטרך להתמודד בפריימרי או אילת שקד ובצלאל ואורי לא?" שאל וסיכם: "אם מישהו יסביר לי את זה אני פתוח לשינויים". 

לבסוף נשאל בנט האם השריונים שהיו בפעם הקודמת לא יהיו יותר, ומי שרוצה מוזמן להתמודד ענה בנט:  "נכון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברים בחשבון הטוויטר וכתב: "שריונים לאיחוד הלאומי לא היו ולא יהיו. שריונים היו לינון מגל ולאלי אוחנה. עם האיחוד הלאומי היה הסכם לריצה משותפת. חבל אם בנט יפלג את הימין".

בשבוע שעבר שיגרו אריאל סמוטריץ' וסופר מכתב ליו"ר הבית היהודי, בו הם הפצירו בו שלא יזנח את השותפות ביניהם לטובת ליקוט קולות מן המרכז הפוליטי.